”Din perspectiva unui furnizor, care este ultima verigă în fața consumatorului final, nu contează dacă este plafonare sau compensare. Din perspectiva noastră, cei care trebuie să ia decizia cea mai bună sunt cei care au informațiile pe întreg plan - și la producere, și la transport, și la distribuție, și la furnizare.
Furnizorul, deși are relația cu consumatorul final, impactul lui în factura finală este foarte mică, doar de câțiva lei pe megawatt/oră: este undeva de 2%. Deci, nu aici este problema în cazul costurilor și a facturilor cu valoare foarte mare.
Grija noastră, ca și furnizor de energie electrică, este consumatorul final și noi ne dorim să fie protejați acei consumatori care au nevoie de această protecție. Practic, ce se întâmplă acum la nivelul României, nu este un fenomen tipic României. Este un fenomen la nivelul întregii Uniuni Europene. Am văzut că sunt state membre care s-au poziționat în cazul acesta și au adoptat o serie de măsuri.
Citește și
Că este plafonare sau compensare, important este ca acei care iau decizia să ia o decizie fundamentată, în așa fel încât să nu existe pierderi pe lanț și fiecare să poată să susțină business-ul pe care îl derulează și să fie, într-un fel, remunerat corect. Important este să se facă o analiză și acei consumatori care au nevoie de suport să primească suportul în funcție de deciziile pe care fiecare stat membru și le ia. Important este să ajungă la consumatorul final acea protecție”, a spus Corina Popescu în cadrul dezbaterii mai sus menționate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.