PLĂȚILE ONLINE. Sunt încă foarte riscante pentru clienți

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Plățile online au încă probleme de securitate, se arată într-un studiu publicat de Kaspersky Lab. O treime dintre cei care au făcut plăți online au avut datele financiare compromise, iar 26% dintre aceștia nu au mai recuperat banii.

Potrivit experţilor, printre factorii care pot pune în pericol banii oamenilor se află dificultatea de a ţine sub control datele de plată după ce au fost folosite pe diferite platforme de comerţ electronic şi varietatea metodelor de plată de disponibile, se arată în studiul citat de Agerpres.

Cercetarea Kaspersky Lab arată, totodată, că mai mult de jumătate dintre respondenţi (54%) sunt îngrijoraţi de faptul că datele lor financiare ar putea fi accesate de către infractorii cibernetici, dar cu toate acestea o treime (36%) dintre respondenţi au uitat sau nici măcar nu au încercat să reţină site-urile şi aplicaţiile unde şi-au completat detaliile financiare. 

Citește și:

Nu știm cine deține datele noastre personale în online și nici ce date sunt publicate de copii noștri

Furturile sunt ușurate de faptul că unu din cinci utilizatori de internet preferă să-şi stocheze datele pe dispozitive. "Acest lucru poate face mai uşoară transmiterea datelor atunci când oamenii fac cumpărături online, aşa că nu trebuie să îsi facă griji că le vor uita. Însă, dacă dispozitivul se pierde sau este furat, un utilizator riscă nu doar să-şi piardă datele personale, ci si banii, pentru că cineva i-a putut accesa contul bancar, după ce a găsit datele de autentificare respective în notitele smartphone-ului", avertizează specialiştii. 

Raportul citat relevă faptul că metoda plăţilor cu ajutorul cardurilor de debit şi de credit, a transferurilor directe din conturi bancare şi a portofelelor electronice rămân printre cele mai populare în rândul consumatorilor. 

În acelaşi timp, cumpărătorii pot strânge puncte în cadrul programelor de loialitate, folosindu-le pentru alte achiziţii la comerciantul respectiv şi datorită smartphone-urilor şi ceasurilor inteligente, utilizatorii nici nu mai trebuie să aibă la ei portofelul, bani reali sau carduri. În acest fel, a crescut popularitatea dispozitivelor de plată contactless, cum sunt PayPass şi Apple Pay, iar o treime dintre utilizatori (31%) le folosesc cu regularitate, reiese din raportul Kaspersky Lab.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.977
Diferența -0.0001
Zi precendentă 4.9771
USD
Azi 4.5998
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.6005
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9770 RON
USD flag1 USD = 4.5998 RON
GBP flag1 GBP = 5.9509 RON
CHF flag1 CHF = 5.2151 RON
AUD flag1 AUD = 2.8796 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.2014 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4393 RON
SEK flag1 SEK = 0.4599 RON
XAU flag1 XAU = 463.2781 RON
Monede Crypto
1 BTC = 390223.94RON
1 ETH = 8661.33RON
1 LTC = 381.55RON
1 XRP = 9.65RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %

Comunicate de presa

Negocieri / FOTO: Freepik

Microsoft România negociază primul Contract Colectiv de Muncă

Protecție, stabilitate și formare profesională...

Gabriel Blăniță, Colliers

Tot mai puțini români își permit o locuință. Chiria, o alternativă

Doar 73% dintre românii din mediul urban...

ANAF / Foto: DCBusiness

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
pixel