”Nu. Este o anomalie statistică. Și de ce spun asta. Mare parte din înmatriculările din această perioadă sunt cele amânate din 2021, pentru că a fost criza cu cipurile: nu s-au livrat mașini la timp, pentru că nu au producătorii cipurile necesare. Și multe dintre ele s-au mutat în 2022”, a explicat analistul economic Adrian Negrescu.
Pe de altă parte, a continuat el, ”de regulă, mașinile în România se schimbă o dată la 10 ani. Cele mai multe mașini înmatriculare au fost imediat după criza din 2010-2011. Acum, multe dintre aceste autoturisme se apropie de sfârșitul ciclului lor de viață și trebuie schimbate. Și mai este un aspect important: românii au înțeles că mașinile urmează să se scumpească. Vedem criza prețurilor la materiile prime, precum paladiul, care antrenează o scumpire semnificativă a automobilelor. Plus inflația. Deci oamenii încearcă să își cumpere acum, cât mai pot o mașină la un preț cât de cât decent, pentru că s-ar putea ca, în următoarele luni, în următorii doi-trei ani, autoturismele să fie din ce în ce mai scumpe.
În ceea ce privește parcul auto din zona de corporate, al copaniilor, acolo da, este o scădere, ceea ce înseamnă că firmele nu mai sunt dispuse să investească în mașini cum o făceau în trecut, pentru că au crescut costurile cu benzina, cu întreținerea. Plus că nici activitățile economice nu mai sunt de așa natură încât să ai nevoie de o mașină pentru vânzători, pentru că se poate rezolva totul pe online”, a adăugat Adrian Negrescu.
Citește și Amenzi mai mari pentru șoferi. Guvernul a fost de acord, le-a aprobat
Între timp, o nouă propunere legislativă aduce unele modificări codului rutier și complică procesul de obținere a permisului de conducere. Un proiect legislativ propune mai multe măsuri care să-i responsabilizele pe participanții la trafic și care, pe termen lung, să determine o scădere a numărului de accidente în România.
Poliția Română raportează că prin, sunt: viteză, traversarea neregulamentară a pietonilor, abateri ale bicicliștilor, neacordarea de prioritate, depășirea neregulamentară sau conducerea sub influență alcoolului.
Tot în expunerea de motive se mai spune că că o parte dintre conducătorii auto nu își însușesc o conduită preventivă în trafic și nu dispun de o serie de informații esențiale în vederea formării unor deprinderi menite să gestioneze optim situațiile de risc din trafic.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.