Publicitate
Asociaţia, care îi reprezintă pe cei 15 mari constructori auto din Europa, a informat că 643.637 autoturisme au fost înmatriculate în august 2024 în Uniunea Europeană, comparativ cu 787.812 autoturisme în august 2023.
De asemenea, vânzările de vehicule complet electrice (BEV) au scăzut cu 43,9% în august, a patra lună de declin consecutiv, pe fondul scăderilor din Germania (68,8%) şi Franţa (33,1%), a informat ACEA. Şi vânzările de vehicule plug-in au scăzut luna trecută cu 22,3% în timp ce au crescut vânzările de maşini electrice hibride cu 6,6%, ajungând la o cotă de piaţă de 31,3%.
În august au scăzut şi înmatriculările de autoturisme noi la principalii producători auto din Europa: Volkswagen (minus 14,8%), Stellantis (minus 29,5%) şi Renault (minus 13,9%). Vânzările producătorului de vehicule electrice Tesla au înregistrat un declin de 43,2%, iar cele ale grupului chinez SAIC Motor de 27,5%.
În interiorul grupului Renault, înmatriculările de autoturisme marca Dacia au scăzut în august cu 11,9% în ritm anual, până la 32.041 unităţi, în timp ce înmatriculările Renault au scăzut cu 15,6%, până la 32.227 de unităţi.
În România au fost înmatriculate luna trecută 9.972 de autoturisme, cu 22,6% mai puţine decât în august 2023.
Citește și:
Concedieri la Dacia. Care sunt planurile companiei
Tranziția spre electrificare va costa Volkswagen până la doi ani pentru redresare
Taxele europene pe importurile auto chineze aduc tot mai mulți mari producători în UE
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.