După un început de an încurajator, piața auto franceză a intrat, de prin primăvară, într-un fel de ceață care, pe măsură ce lunile trece, devine tot mai densă. În septembrie, spre exemplu, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 11,07% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit cifrelor Platformei Auto publicate în această dimineață și preluate de publicația economică Les Echos.
Această a cincea lună consecutivă de scădere a anihilat creșterea vânzărilor înregistrată la începutul anului, iar declinul pe nouă luni se situează acum la -2%. „Piața a cunoscut o inversare reală a tendinței la mijlocul anului”, a comentat Eric Champarnaud, partener la C-Ways.
Clienții trag de timp
Potrivit acestui specialist, această încetinire se explică prin deteriorarea situației economice, precum și prin incertitudinile politice și fiscale, care determină gospodăriile mai degrabă să economisească, decât să investească în ceea ce rămâne cea mai mare achiziție a lor după locuință
Scăderea dobânzilor (care influențează cuantumul unei închirieri cu opțiune de cumpărare) și creșterea reducerilor oferite de dealeri sunt argumente suficiente pentru o amânare a achiziției. Clienții trag, astfel, de timp, în speranța că prețurile vor scădea și mai mult”, a continuat Eric Champarnaud: „Se uită la mașina dorită, dar se gândesc că ar putea să o cumpere mai ieftin în câteva săptămâni, când dealerii vor fi constrânși de conjunctură să mai taie din preț”, a spus el.
Marcile franceze se numără printre principalele victime ale acestei scaderi a inregistrarilor. Neputincios, practic, grupul Stellantis asistă la deprecierea pozițiilor sale pe piață, cu o scădere de 17,5% în septembrie și -4,8% pe parcursul a nouă luni. Citroën (-8,8% de la începutul anului), Fiat (-8,6%) și DS (-25,4%) fac eforturi disperate să se mențină pe linia de plutire.
Nici Dacia nu a mers
Nici grupul Renault nu are motive de bucurie, după ce septembrie a venit cu o scădere 14,3% și de 4,1% pe ansamblul primelor nouă luni ale anului. Producătorul suferă în special din cauza schimbării de strategie de la Dacia, ale cărei vânzări au crescut puternic în ultimii doi ani, dar care a fost nevoită anul acesta să retragă de pe piața modelul electric Spring înainte ca noua versiune să fie disponibilă. Vânzările mărcii au scăzut cu 31,5% în septembrie și cu 8,9% pe parcursul a nouă luni.
În schimb, Volkswagen (+4,3%), BMW (+11%), dar mai ales Toyota (+19,2%) au confirmat luna trecută puterea afișată de la începutul anului.
Vestea bună vine de la modelele 100% electrice, care au reprezentat 20% din înmatriculări, proporție nemaivăzută de la începutul anului, și semnificativ mai mare decât cele 14% și 15% din iulie și august. Unii producători, precum Renault, au pus, fără îndoială, piciorul pe acceleratorul livrărilor pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 impuse de Bruxelles. O recuperare care urmează să fie confirmată în următoarele luni.
Citește și Cum a fost stins un camion-remorcă de la Tesla
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.