Dacă în luna ianuarie ACEA miza pe o scădere limitată de 2% a pieţei auto din Uniunea Europeană în 2020, după şase ani consecutivi de creştere, în prezent mizează pe 9,6 milioane de automobile noi înmatriculate în acest an în UE, cel mai mic număr înregistrat după 2013 şi totodată o scădere istorică de peste trei milioane de unităţi comparativ cu cele 12,8 milioane de automobile vândute în 2019.
Valabilitatea permisului auto și a ITP-ul se prelungesc
"Având în vedere colapsul fără precedent al vânzărilor, este nevoie urgentă de stimulente la achiziţie şi scheme de casare de-a lungul UE pentru a crea o cerere, de care este mare nevoie, pentru noi automobile", a declarat directorul general de la ACEA, Eric-Mark Huitema.
Potrivit ACEA, de la începutul anului şi până în prezent piaţa auto din UE a înregistrat o contracţie de 41,5% ca urmare a izolării impuse de pandemia de coronavirus, dar ACEA apreciază că situaţia ar urma să se îmbunătăţească uşor după ce restricţiile vor fi relaxate.
Amploarea exactă a posibilei reveniri rămâne neclară în condiţiile în care unii producători auto precum Volkswagen AG şi Fiat Chrysler Automobiles NV se pregătesc să raporteze rezultate dezamăgitoare pentru trimestrul al doilea. În SUA, grupul Ford Motor Co. a anunţat deja că se aşteaptă la pierderi de cinci miliarde de dolari în perioada aprilie-iunie 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.