Producătorii de îngheţată speră ca iulie şi august să recupereze mare parte din vânzările mai mici care sunt în timpul anului. Cu un sezon de vară de doar trei luni, cu vreme care de multe ori se schimbă, piața de înghețată depinde foarte mult de temeperaturile ridicate pentru a-și crește consumul.
Numărul companiilor care produc îngheţată în România s-a dublat din 2010 până în prezent, de la 99 la 204 firme în 2017. În 2018, an pentru care nu există încă toate datele finale, numărul firmelor pare să fi trecut de 210, arată analiza.
Iar cifra de afaceri a firmelor din acest sector a crescut cu acelaşi ritm ridicat, de la 396,3 milioane de lei în 2010 la 531,8 milioane lei în 2017.
Anul trecut, estimările Frames indică un business peste graniţa de 600 de milioane de lei, iar pentru 2019, graniţa tinde să fie depăşită, urmare a creşterii consumului şi, bineînţeles, a scumpirilor din acest an.
Datele analizei arată, totodată, că cele peste 200 de companii care produc îngheţată în România au realizat, împreună, un profit de 42,1 milioane de lei în 2017, mai mult decât dublu faţă de 2010 (15,9 milioane lei).
Dacă luăm în calcul şi business-ul cu îngheţata din import, pentru care nu există decât estimări neoficiale, piaţa de îngheţată este estimată la peste 1 miliard de lei, în acest sector activând câteva zeci de importatori semnificativi, care activează în principal în sectorul hipermarketurilor.
Primii trei producători din România sunt Betty Ice, Alpine Lux și Top Gel Prod.
Citește și:Biscuiți și înghețată de 1,3 miliarde de dolari. Ce decizie a luat Nutella
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.