În acest context, Coca-Cola a cumpărat rețeaua de cafenele Costa Coffee pentru 5,1 miliarde de dolari, propunându-și, totodată, să cucerească noi mari piețe, în primul rând chineză. În direcția Asiei se îndreaptă, de asemenea, Starbucks și McDonald's.
Consumul de cafea din China crește vertiginos, transformând o țară prin tradiție a ceaiului, într-una dintre cele mai de perspective piețe pentru producătorii de cafea și rețelele internaționale de cafenele. Ritmul anual de extindere a acetei piețe este de 6-7%, pentru ca până în 2020 să ajungă la 12 miliarde de dolari. Iar profitul acestei industrii progresează de două ori mai rapid decât în SUA, spre exemplu.
Inovații
Lanțuri internaționale de cafenele, precum Starbucks, își extind cu repeziciune prezența: compania dispune deja de 3300 de unități în China, iar în decembrie a deschis cel mai mare spațiu Starbucks Reverse Roastery, în Shanghai. În plus, a introdus o serie de inovații. Spre exemplu, în colaborare cu Alibaba, firma a lansat livrări de cafea prin aplicația Ele.ma.
Citește și Lavazza a cumpărat aparatele de cafea Mars Drinks
În același timp, jucătorii locali nu sunt pregătiți să cedeze cota lor de piața giganților din domeniu. Astfel, rețeaua Luckin Coffeee, lansată în ianuarie 2018, numără deja 1500 de localuri în 21 de orașe, practicând prețuri cu 30% mai mici decât la Starbucks.
Citește și Grupul Horlicks, curtat de Nestle, Unilever şi Coca-Cola
Urmând exemplul Starbucks, care, printre altele, livrează cafea la domiciliu prin aplicația UBER Eats în Statele Unite și Japonia, McDonalds și-a deschis și deschis propriul serviciu de acest gen, prin WeChat, la Shanghai.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.