Nici nu știi încotrol să-ți îndrepți mai întâi atenția: muzică, artă, modă, bucătărie, afaceri, cosmetice... Pharrell Williams este interesat de toate, explorând lumi foarte diferite cu o mare versatilitate.
Este unul dintre cei mai influenți muzicieni ai generației sale, impunându-se cu producțiile sale pentru Britney Spears, Justin Timberlake, Madonna, Jay-Z, Snoop Dogg și Sean Paul. Propriile sale cântece sunt la fel de emblematice: cine nu își amintește cum a dansat pe "Happy" sau a înlemnit în "Get Lucky". Dar a fi un creator de hituri nu este suficient pentru el. Este pasionat și de modă, având numeroase colaborări cu cele mai mari branduri. Nu este o surpriză să-l vedem acum la Louis Vuitton, a cărui primă colecție o prezenta în iunie, în cadrul Săptămânii Modei Masculine de la Paris.
Multiple colaborări în domeniul modei
Pe lângă muzica sa, artistul multipremiat este cunoscut și pentru stilul său vestimentar, situat undeva la granița dintre cultura urbană și lux. Nu degeaba a fost votat, ]n 2005, "Cel mai bine îmbrăcat bărbat din lume" de revista Esquire. Pasionat de modă, el excelează în calitate de creator și designer, cu marca sa de îmbrăcăminte de stradă Billionaire Boys Club, creată în 2003 împreună cu japonezul Nigo. A realizat prima sa colaborare în domeniul modei în 2004 cu Louis Vuitton, care i-a comandat o pereche de ochelari de soare numită "Millionaire". O a doua ediție a fost lansată trei ani mai târziu. În 2008, a creat o colecție de 26 de bijuterii intitulată "Blason" împreună cu bijutierul Camille Micelli, cu prețuri cuprinse între 1.400 și 420.000 de euro.
În același an, s-a alăturat companiei Adidas pentru o nouă colaborare prolifică și, în paralel, înmulțește proiectele cu cele mai mari mărci, precum Moynat, Uniqlo, Moncler sau Chanel, cu care concepe adidași vânduți în serie limitată.
În 2016, el a mai adăugat un plus la realizările sale stilistice devenind coproprietar al mărcii olandeze de denim G-Star Raw. Din colaborarea sa cu Bionic Yarn, Williams a apărut proiectul Raw for the Oceans, care reciclează deșeurile de plastic din oceane în denim.
Designer în timpul liber
Creațiile sale nu se limitează la haine și bijuterii. Iubitor de artă și frumos, a lucrat la mobilier contemporan cu galeristul parizian Emmanuel Perrotin și cu Domeau & Pérès, proiectând pentru aceștia două modele de scaune destul de surprinzătoare: unul cu picioare în formă de laba leului, iar celălalt cu picioarele unui bărbat și ale unei femei. Disponibile în mai multe culori, aceste scaune "Perspective" au fost produse într-o ediție ultra-limitată, cu doar patru exemplare pentru fiecare culoare. Cu ocazia lansării albumului său G.I.R.L., Pharrell Williams a patronat, la galeria Perrotin, o expoziție dedicată femeilor.
Arta contemporană i-a atras atenția. În 2009, a făcut echipă cu Takashi Murakami, care a desenat el însuși una dintre coperțile albumelor lui Kanye West. Colaborarea lui Pharrell Williams cu artistul japonez a avut ca rezultat o sculptură realizată din 26.000 de diamante, pietre prețioase și aur, intitulată cu obrăznicie "Simple Things".
Pasionat de arhitectură
În 2012, cântărețul s-a întâlnit cu idolul său, arhitecta Zaha Hadid, și i-a propus să proiecteze împreună case prefabricate la prețuri accesibile (realizate într-o fabrică și asamblate la fața locului). Proiectul, care încă nu s-a concretizat, dezvăluie pasiunea lui Pharrell Williams pentru arhitectură. El a mai lucrat cu un alt arhitect, Chad Oppenheim, la construirea unui centru pentru tineri, precum și la proiectul nebunesc al unui oraș numit "Ice Cream", care ar urma să adăpostească unul dintre cele mai mari skatepark din țară, un incubator pentru mici afaceri, ateliere specializate, locuințe noi...
Secretele sale cosmetice
Dacă trecerea timpului nu pare să-l afecteze, este pentru că are grijă de pielea sa. În ciuda aspectului său de adolescent etern, Pharrell Williams va împlini în curând 50 de ani. În 2020, el a lansat propria linie de îngrijire a pielii prin intermediul companiei sale de cosmetice Humanrace. Dezvoltată în colaborare cu dermatologul său personal, Elena Jones, colecția Humanrace Skincare constă într-o gamă de produse vegane și sustenabile, dedicate "căutării stării de bine". A fost un succes: în 24 de ore de la lansare, produsele s-au epuizat.
Pentru femei, un lichior de căpșuni sau de piersici
În colaborare cu gigantul britanic de băuturi alcoolice și spirtoase Diageo, Pharrell Williams a lansat în 2011 o băutură "doar pentru femei" numită Qream. Disponibil în două arome, căpșuni și piersici, lichiorul "a fost conceput pentru femeile care muncesc și care, la sfârșitul orelor de program, vor să se relaxeze, în compania prietenilor sau în mijlocul familiei. Cântărețul s-a implicat, de asemenea, în realizarea sticlei.
Restaurante, hoteluri
Prietenia sa cu Jean Imbert, câștigătorul concursului Top Chef (2012), l-a determinat pe Pharrell Williams să intre în domeniul hotelier și al restaurantelor. Împreună, au început prin a deschide primul lor restaurant Swan în Miami, în 2018, cu un decor inspirat de Art Deco. Datorită succesului acestei rețete, cei doi prieteni au deschis un al doilea restaurant în Saint-Tropez, numit "ToShare". Urmează un al treilea, în 2021, dar împreună cu Dave Grutman și în calitate de coproprietar al stabilimentului Swan din Miami - prin inaugurarea hotelului Goodtime în mijlocul orașului Miami, care se va deschide în ianuarie 2024. 266 de camere într-o proprietate de 3.000 de metri pătrați pe șapte etaje, în nuanțe pastelate à la Wes Anderson, și întotdeauna cu o notă Art Deco.
Colecționar de ceasuri
Ca un obișnuit al pieței de lux și un împătimit al bijuteriilor, Pharrell Williams este, în mod logic, un mare iubitor de ceasuri rare. În calitate de colecționar, a deținut modele unice, precum Dynamographe (218.750 de euro), un Chronographe Tourbillon Carbone (125.000 de euro), un ceas cu diamante Chopard (între 150.000 și 250.000 de euro)... A decis să se despartă de ele în octombrie 2022, la licitația Joopiter, pe care a organizat-o el însuși. Cu toate acestea, nu a scos la vânzare ceasurile sale preferate, creații semnate Richard Mille, pe care le poartă încă la încheietura mâinii, cum ar fi RM 031 Haute Performance, RM 70-01 Alain Prost și, cel mai recent, RM 52-05 Pharrell Williams, conceput în colaborare cu artistul și produs în doar 30 de exemplare.
Diverse investiții
Ca o dovadă în plus că interesele artistului nu cunosc limite, acesta susține o gamă largă de inițiative. Printre acestea se numără Squire, un start-up care vinde software pentru coafori, și compania de securitate online 1Password. De asemenea, a intrat în domeniul financiar, participând la compania de finanțare Fonbnk, care facilitează accesul la criptomonede pe piețele emergente, în special în Africa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.