În total, Pfizer estimează că în 2022 vânzările sale se vor situa undeva între 98 şi 102 miliarde de dolari, sub estimările analiştilor care se aşteaptă la vânzări de 105,48 miliarde de dolari.
Aceasta după ce, în 2021, vânzările Pfizer aproape s-au dublat (creştere de 95%) până la 81,288 miliarde dolari şi din această sumă aproximativ 36,8 miliarde de dolari au venit din vânzarea de vaccinuri anti-COVID-19. În aceste condiţii, şi profitul net anual al Pfizer s-a dublat până la 22 miliarde de dolari.
În prezent, vaccinul anti-COVID-19 dezvoltat de Pfizer şi laboratorul german BioNTech, şi care utilizează tehnologia ARN mesager, este utilizat în peste 160 de ţări, inclusiv în SUA. Pfizer intenţionează ca în 2022 să producă peste patru miliarde de doze din vaccinul său anti-COVID-19, comparativ cu trei miliarde de doze anul trecut.
Citește și Panică la Kremlin: Gigantul Gazprom se clatină! Sfârșitul este aproape
În paralel, Paxlovid, pastila anti-COVID-19 a celor de la Pfizer, a demonstrat că reduce riscul de spitalizare sau de deces cu aproximativ 90%, când este administrată în primele cinci zile ale apariţiei simptomelor. În decembrie, Agenţia Europenă a Medicamentului a asigurat că paxlovid poate fi folosită pentru tratarea adulţilor cu COVID-19, care nu necesită oxigen suplimentar şi care prezintă riscul de a dezvolta o formă gravă a bolii. Pfizer se aşteaptă să producă în acest an cel puţin 120 de milioane de tratamente cu pastile Paxlovid.
Conform cifrelor anunţate marţi de Pfizer, vânzările de vaccinuri şi pastile anti-COVID-19 ar urma să fie responsabile pentru mai mult de jumătate din veniturile totale ale companiei.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.