Petrolul se tranzacționa marți în ușoară scădere din cauza temerilor legate de cererea chineză, atenuate, totuși, de reducerea de producție a OPEC+, în timp ce gazele europene continuau să crească din cauza îngrijorările legate de o grevă în Australia.
În jurul orei 10:40 GMT (12:40 CET), petrolul Brent din Marea Nordului cu livrare în octombrie era în scădere cu 0,41%, la 84,11 dolari. Echivalentul său american, barilul de West Texas Intermediate (WTI), pentru livrare în septembrie, era în scădere cu 0,22%, la 80,54 dolari.
În opinia analiștilor de la Energi Danmark, semnalele "mixte" au plasat prețul țițeiului pe o poziție "neutră". ”Preocupările legate de evoluția economiei chineză și efectele acesteia asupra cererii globale continuă să afecteze piața, dar, pentru moment, producția redusă din Rusia și Arabia Saudită reușește să compenseze acest lucru", au explicat aceștia.
China se confruntă cu o criză gravă în sectorul imobiliar, iar mult sperata redresare se lasă îndelung așteptată. Totuși, China rămâne cel mai mare importator de țiței din lume, iar acest lucru îi sperie pe investitori: o degradare majoră a economiei statului asiatic ar avea un impact devastator asupra cererii globale.
În acest context, Tamas Varga, de la PVM Energy, a subliniat că singurul lucru care a blocat scăderea bruscă a prețurilor a fost strategia adoptată de alianța Opec+ (Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol și aliații lor). Reducerea ofertei alianței, în special din partea Arabiei Saudite și a Rusiei, menține, de fapt, tensiunile pe piață și un anumit nivel al prețurilor.
În ceea ce privește gazele naturale, contractul futures olandez TTF, considerat de referință la nivel european, a continuat să crească, urcând cu 3%, până la 42 de euro pe megawatt-oră (MWh). "Muncitorii de la o întreprindere cheie de gaz natural lichefiat din Australia ar putea intra în grevă la începutul lunii septembrie dacă nu se ajunge la un acord salarial", subliniază Jim Reid, analist la Deutsche Bank. Dacă se va opri activitatea, acest lucru ar însemna cu 10% mai puțin GNL livrat în lume.
"Chiar dacă Europa nu primește GNL din Australia, acest lucru va crește concurența pentru transporturile din partea" altor țări exportatoare, a explicat Reid. "Dar Europa se află în continuare într-o poziție mult mai bună decât anul trecut", spune el, cu rezervele de gaz ale UE pline în proporție de 90%, față de "77% în aceeași perioadă în 2022".
Citește și Gazprom și-a pus navele în mișcare în Marea Nordului
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.