Din aprilie, CE a reglementat piața produselor europene afirmând că produsele trebuie să conțină exact aceleași ingrediente. Astfel, scandalul a pornit după ce băutura Sprite comercializată de Coca-Cola avea mai mult zahăr în Germania în timp ce în Cehia sau Polonia avea aspartam mai mult. De asemenea produse de pește congelat Iglo aveau o cantitate mai mare de pește în Germania decât în țările din Est.
Este cazul unei game largi de produse, inclusiv șampoanele sau alte produse cosmetice fiind realizate la o calitate mai slabă în cazul celor comercializate în țările din Europa Centrală și de Est. ”Cetățenii din Europa de Est se simt nedreptățiți, ca fiind unii de mâna a doua”, a precizat și prim-ministrul bulgar Boyko Borisov.
Recent, directorul general al ANPC, Paul Anghel, a precizat că un pachet de biscuiţi Petit-Beurre comercializat în România indică un conţinut de grăsimi vegetale, în timp ce eticheta unui pachet de biscuiţi Petit-Beurre vândut în Franţa de acelaşi comerciant indică un conţinut de produs lactat.
Este vorba de brandul, Petit-Beurre, dar sortimentele sunt diferite. Totuși supermarketurile motivează faptul că în România există și produse de tip premium dar și altele low-cost astfel fiind determinată și calitatea produselor.
Citește și:Șeful ANPC: Hipermarketurile stau cel mai prost la capitolul calitate
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.