Potrivit lui Stefan Hartung, directorul general al grupului german de inginerie Bosch, vehiculele cu motoare pe combustie vor rămâne necesare pentru încă cel puțin 35 de ani, până când procesul de electrificare a transportului rutier va fi finalizat. Conform informațiilor furnizate de Hartung într-un interviu publicat pe portalul The Pioneer, chiar și în ipoteza unei conversii imediate a întregii producții mondiale anuale de 90 de milioane de vehicule rutiere, va dura 16 ani pentru a electrifica întreaga flotă mondială de 1,4 miliarde de vehicule.
Cu toate acestea, el subliniază că motoarele cu ardere internă vor continua să fie produse și utilizate, necesitând înlocuire ulterioară, și estimează că va fi nevoie de un interval dublu de timp, între 30 și 35 de ani, pentru a electrifica complet toate automobilele la nivel global.
Hartung a adăugat că anumite categorii de vehicule nu vor putea fi electrificate și că tehnologia motoarelor pe combustie va trebui să fie menținută, în special în Germania, pentru că nu există alternative viabile încă pentru aceste cazuri. El a exemplificat cu vehiculele agricole, menționând că bateriile necesare pentru a susține performanțele acestora ar fi nepractic de mari, ceea ce ar face vehiculul inutilizabil. Cu toate acestea, Hartung a respins ideea că Uniunea Europeană a acționat prea rapid în impunerea unei ținte pentru eliminarea automobilelor cu motoare pe combustie, considerând că stabilirea unei ținte a fost crucială în contextul obiectivelor climatice.
Grupul Bosch este un lider mondial în furnizarea de tehnologii și servicii, prezent și în România de 30 de ani, prin șase entități care aveau aproximativ 9.830 de angajați la 31 decembrie 2022. De asemenea, în București există o filială a BSH Hausgerate GmbH, activă în domeniul aparatelor electrocasnice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.