În cadrul negocierilor salariale de primăvară, denumite "shunto" în Japonia, un sondaj derulat în rândul a aproximativ 2.000 de sindicate din întreaga ţară arată că, pentru acest an, este cerută o majorare salarială medie de 4,49%. Este pentru prima dată după anul 1998 când sindicatele japoneze solicită o majorare salarială mai mare de 4%.
Angajaţii din cea de-a treia economie a lumii au fost încurajaţi de apelurile exprimate de către diverşi decidenţi care au cerut majorarea salariilor pentru a putea susţine revenirea economică fragilă de după pandemie, care este ameninţată de faptul că inflaţia este la cel mai ridicat nivel din ultimele patru decenii.
Japanese Trade Union Confederation, organizaţie denumită în mod colocvial drept "Rengo", este cea mai mare confederaţie sindicală japoneză, ce reprezintă aproximativ şapte milioane de angajaţi. Chiar dacă cei care lucrează în cadrul micilor firme, cei cu contracte de muncă temporare şi cei care nu sunt membri de sindicat beneficiază de majorări salariale mai reduse, cifra rezultată la finalul negocierilor anuale dintre JTUC şi Japan Business Federation este considerată un indicator de referinţă pentru tendinţele salariale din întreaga Japonie.
Potrivit JTUC, sindicatele şi companiile au convenit, anul trecut, asupra unei majorări salariale medii de 2,07%, mai mare decât în anii precedenţi, dar sub ceea ce a solicitat premierul Fumio Kishida drept o majorare semnificativă pentru a stimula creşterea economică.
Permis de conducere digital şi noi reguli pentru şoferii teribilişti
O nouă directivă europeană ar putea introduce pentru prima dată noțiunea de permis de conducere digitală accesibil prin intermediul unui telefon mobil. În plus, printre noile reguli se află și una referitoare la toleranța zero pentru conducerea sub influența băuturilor alcolice.
Examenul ar putea deveni mai greu, iar noii șoferi ar trebui să învețe cum să conducă preventiv, cum să evite pericolele mai bine, dar și să folosească sistemele de siguranță ale mașinii.
"Au tot felul de sisteme care ne fac să rămânem pe drum. Se numesc sisteme active ABS ESP, controlul tracțiunii.
Tot felul de senzori care transmit informații calculatorului și mașina știe să reacționeze atunci când șoferul greșește puțin.
Șoferul nepregătit nu știe că mașina la salvat, crede că el e doar foarte mult șofer", a declarat Titi Aur, specialist conducere defensivă.
În acest moment, la noi în țară, multe dintre mașinile pe care se face școala de șoferi nici nu au astfel de sisteme automatizate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.