De fapt, concluzia este rezultatul unei anchete desfășurată de departamentul menținat și riscă să intensifice tensiunile dintre Washington și Uniunea Europeană, pentru care domeniul auto reprezintă un punct sensibil. Mai mult, informația vine după aproape un an de război comercial dintre SUA și partenerii lor, declanșat de președintele Donald Trump odată cu introducerea de taxe vamale suplimentare la oțel și aluminiu.
Liderul de la Casa Albă a cerut ministerului să facă o analiză aprofundată privind importurilor de autoturisme pentru a determina impactul asupra securității naționale. În esență, este vorba de amenințarea de a impune tarife vamale suplimentare, până la 25% la importul de mașini și echipamente auto, o veste extrem de proastă pentru industria de resort a Europei, în special a Germaniei.
Nu va fi ceva bun
Surse aproapiate adminstrației americane au precizat că raportul va fi remis președintelui Trump înainte de expirarea datei limite. Din acel moment, miliardarul va dispune de 90 de zile pentru a lua o hotărâre.
Citește și Donald Trump vrea să declare stare de urgență
Dacă Trump va decide introducerea de noi taxe vamale la mașini, constructorii germani vor fi cei mai afectați. ”Dacă tarifele vor crește, nu va fi ceva bun pentru consumatori, nu va fi ceva bun pentru rețeaua noastră de furnizori și nu va fi ceva bun pentru economie”, a avertizat Bernharad Kuhnt, președintele director general BMW în America de Nord.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.