Publicitate
Pratt & Whitney, producătorul de motoare, nu prevede întârzieri în introducerea motorului modernizat în 2029.
Proiectat ca un sistem "100% digital", ECU utilizează un model digital pentru a economisi timp și a facilita modificările de proiectare.
Înlocuirea modulelor de alimentare din avioanele cu reacție va fi relativ simplă.
Impasul din Congres privind bugetul pentru anul fiscal 2024 ar putea afecta finanțarea programului ECU cu atât mai mult cu cât modernizarea necesită și o actualizare a sistemului de răcire al avionului.
Pentagonul nu a decis încă dacă va lansa un concurs pentru noul sistem de răcire.
Motoare pentru avioanele de luptă de ultimă generație
Compania Pratt & Whitney lucrează și la un motor pentru viitoarele avioane de luptă ale USAF în cadrul programului NGAP (Next Generation Adaptive Propulsion).
Producătorul american de motoare se bazează pe realizarea unui prototip digital pentru NGAP, dar va exista și unul fizic al motorului.
Pratt & Whitney utilizează modele digitale nu doar pentru proiectare, ci și pentru fabricație și inspecție.
Modernizarea motorului F-35 este un proiect ambițios cu un calendar strâns și care trebuie să depășească anumite provocări financiare și tehnice.
Succesul programului va avea un impact semnificativ asupra capacităților viitoarelor avioane de luptă ale USAF.
Pratt & Whitney prevede o creștere a costului programului ECU cu 20% din cauza inflației iar compania este în discuții cu Pentagonul pentru a obține finanțare suplimentară.
Programul NGAP este finanțat de USAF cu 1 miliard de dolari.
Prototipurile motoarelor NGAP vor fi testate în zbor la mijlocul anilor 2030.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.