Așadar, banii neîncasați, cum ar fi pensia pe luna în care a avut loc decesul sau drepturi restante de pensie, cuvenite şi neîncasate până la deces, se plătesc:
soţului supravieţuitor;
copiilor;
părinţilor;
moştenitorilor în condiţiile dreptului comun.
Acte necesare
Documentele necesare în vederea acordării acestor sume sunt, după caz:
- cerere (vezi aici modelul);
- certificatul de deces, în original şi în copie;
500 de lei în plus pentru aceste familii
- actul de identitate al solicitantului (original şi în copie);
- acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul (original şi copie);
- certificatul de moştenitor (original şi copie);
- copia talonului de plată a pensiei persoanei decedate, după caz.
Aceste sume pot fi solicitate în cadrul termenului general de prescripţie de 3 ani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.