Astfel, reconstituirea vechimii în muncă se poate face acum și pe baza cărților de muncă scanate de casele de pensii, dacă documentele respective au fost distruse sau pierdute. Potrivit OUG 163/2020, în situații excepționale precum distrugerea, degradarea sau pierderea carnetului de muncă, recuperarea anilor muncă se poate efectua cu ajutorul arhivei electronice de la casele de pensii.
Aceeași soluție se poate aplica și în cazul în care angajatorii persoanelor a căror vechime în muncă trebuie dovedită nu mai există sau arhiva nu mai poate fi identificată.
OUG 163/2020 a modificat Legea nr. 263/2010 (Legea pensiilor) și se referă la perioadele de stagiu de cotizare realizate în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001.
Citește și Pensia de urmaș. Cui i se cuvine și ce acte sunt necesare
După cum precizează, în acest context, Avocatnet, până acum Legea pensiilor stabilea că dovada stagiului de cotizare pentru perioadele respective se putea face cu carnetul de muncă sau cu alte documente eliberate de angajator, din care să rezulte informațiile necesare stabilirii dreptului la pensie.
"Este absolut necesar crearea unui cadru legislativ pentru folosirea, la stabilirea drepturilor la pensie, a bazei de date ce conține carnetele de muncă scanate, măsură de natură a sprijini o categorie de persoane aflate de multe ori în imposibilitatea dovedirii stagiilor de cotizare și a veniturilor realizate în timpul activității profesionale", scrie în expunerea de motive.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.