Astfel, daca se solicita transferul drepturilor de pensie in strainatate, persoana in cauza este obligata sa transmita anual formularul "Certificat de viata".
Acest document constituie dovada pe baza careia se continua plata drepturilor cuvenite beneficiarilor nerezidenti si trebuie transmis in luna noiembrie a anului in curs.
Certificatul de viaţă va fi emis în dublu exemplar şi transmis de către casa teritorială de pensii competentă beneficiarilor nerezidenţi, în versiune bilingvă, utilizându-se, alături de limba română, o limbă de circulaţie internaţională.
Beneficiarul nerezident are obligatia de a completa Partea B a Certificatului de viata, in fata unei autorltati legale (institutii de asigurari sociale/pensii, autoritati administrative locale, notari publici, etc) de pe teritoriul statului de domiciliu/ sedere permanenta. Autoritatea legala mentionata certifica faptul ca Partea B a certificatului de viata a fost semnata personal de titularul drepturilor, completand, in acest sens, Partea C a certificatului.
Citește și Adrian Câciu: Sțiați că sunt bani și de ALOCAȚII și de PENSII?
Pe de altă parte, pentru o negație, adică dovada că o persoană nu beneficiază de pensie sau nu este asigurat în România, trebuie depusă o cerere fie la casele județenii de pensii, fie la Casa Națională de Pensii Publice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.