Partea americană crede, de asemenea, că oligarhul rus mai deține, prin intermediul unei "partenere romantice", un superiacht și un Eurocopter Dauphin. Pentru a stabili aceste date, investigatorii americani au fost nevoiți să descâlcească o încrengătură complicată de transferuri.
Cine este Skoci
Andrei Skoci este deputat în Duma de Stat din partea partidului Rusia Unită. Activele lui Skoch sunt deținute de tatăl său, Vladimir Skoci, și de fiica sa, Varvara: cei doi controlează 30% din acțiunile USM și 61,5% din cele ale Aeroportului Vnukovo. La începutul acestui an, averea totală a parlamentarului și a rudelor sale a fost estimată de Forbes la 4,7 miliarde de dolari. Din 2018, Skoci a fost înscris pe lista de sancțiuni americane. Motivele: "legături de lungă durată cu crima organizată din Rusia".
Ancheta a fost condusă de procurorii adjuncți ai SUA Joshua A. Naftalis și Nicholas S. Bradley din Districtul de Sud din New York. Raportul a fost întocmit de Gina Makowski, agent special al Biroului pentru Industrie și Securitate (BIS) din cadrul Departamentului de Comerț al SUA.
Ce au găsit investigatorii
Aeronava Airbus A319-100, cu indice de zbor P4-MGU și numărul de serie 5445, a fost pusă în serviciu în martie 2013. Acum se află în Kazahstan. Iahtul Madame Gu, de 99 de metri lungime a fost construit la șantierul Feadship. Mai există și un Eurocopter Dauphin cu număr de înmatriculare 3A-MGU. Skoci mai are, de asemenea, o vilă în complexul turistic Four Seasons din Seychelles.
Cum a fost căutat
La identificarea lui Skoci ca proprietar al avionului Airbus A319-100 s-au folosit datele obținute de autoritățile din statul insular Aruba de la reprezentanții "partenerului romantic" al lui Andrei Skoci: acte de vânzare, operare și înmatriculare a avionului Airbus, înregistrări de zbor, interviuri publicate cu Skoci și informații obținute din conversațiile dintre Makowski și alți oficiali de aplicare a legii. Numele "partenerei romantice" nu este precizat în document; soția civilă, potrivit Forbes, este mama celor patru copii ai săi, Elena Lihaci.
În timpul investigației, Makowski a stabilit că tatăl lui Skoci, Vladimir, care este proprietarul formal al majorității activelor sale, a transferat o parte din acestea către "partenera romantică" a miliardarului. Aceasta din urmă a folosit veniturile din aceste active pentru a finanța trusturile care dețineau avionul.
Cum a fost achiziționat avionul
În 2013, Lacerta Aviation A.V.V.V., societate înregistrată în Aruba și deținută în totalitate de Golden Bay Trust, firmă cu sediul în Jersey și fondată de "partenera romantică" al lui Skoci, a cumpărat aeronava Airbus. În 2017, proprietatea aparatului a fost transferat de la Lacerta la Raspelor Enterprise Limited, apoi la Velborg Finance Limited, ambele înregistrate în Cipru și, în fine la Coberg Holdings Limited, cu sediul în Belize.
În 2017, proprietatea lui Coberg a fost transferată de la Golden Bay Trust la Golden Island Trust, înființată tot în Jersey de același "partener romantic". Structura de proprietate a iahtului și a elicopterului Madame Gu, precum și a vilei din Seychelles, confirmă faptul că proprietarul Airbus este Andrei Skoci, se arată în raport. "După ce am studiat documentele legate de iaht, am aflat că acesta este deținut de o firmă paravan, care, la rândul ei, este deținută de Golden Island Trust. În mod similar, conform rapoartelor din surse deschise, elicopterul și vila sunt deținute pe hârtie de companii fantomă și/sau trusturi asociate cu "partenerul romantic", dar în realitate aparțin lui Andrei Skoci", scrie Makowski.
Identitatea iahtului și a elicopterului lui Andrei Skoch, crede agentul, ar putea servi, de asemenea, ca dovadă că acesta deține Airbus. Toate cele trei bunuri conțin literele "M", "G" și "U": numărul de zbor al Airbus-ului este P4-MGU, numărul de zbor al elicopterului este 3A-MGU, iar numele iahtului este Madame Gu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.