Rectorul Universității Dunărea de Jos a arătat că statistica europeană a scos în evidență faptul că este nevoie de peste 50.000 de marinari pentru navigarea pe Dunăre, în condițiile în care traficul a crescut considerabil după declanșarea războiului din Ucraina.
De lipsa de personal navigat suferă toate țările riverane, România, Bulgaria, Serbia, Ungaria, Austria, Germania etc, toate având nevoie în următoarii doi ani de cele câteva zeci de mii de marinari.
Georgescu a explicat că acest lucru s-a întâmplat din cauză că până nu demult traficul naval pe Dunăre scăzuse drastic și nu s-au mai format marinari.
În România au dispărut liceele de marină din cauza reducerii traficului pe Dunăre a explicat rectorul Universității Dunărea de Jos și care a mai precizat că o parte dintre marinari sunt pregătiți la Galați și în Constanța la Institutul de Marină, secția civilă.
România nu mai are nave, a mai arătat Georgescu și a amintit că navele de pescuit oceanic nu mai sunt, iar pe Dunăre mai sunt numai câteva ale noastre.
Lucian Georgescu a explicat că REXDAN, nava de cercetare a Universității Dunărea de Jos, este construită și dotată integral în România și este prima navă construită pe un șantier naval românesc din anul 1990 și până în prezent.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.