"Atenţie la comercianţii şi pieţele online care nu au sediul in Uniunea Europeană! Dacă operatorul economic care administrează site-ul de pe care achiziţionează produsele nu are personalitate juridică în Uniunea Europeană capacitatea autorităţilor de a interveni în protejarea intereselor consumatorilor este limitată. Să utilizeze cardul pentru a face plata atât în magazine, cât şi online. Astfel câştigă timp, va ţine cheltuielile sub control având mereu acces la extrasul de cont din aplicaţia băncii, se va bucura de extra avantaje precum cashback şi discount-uri, iar în unele situaţii, precum cazurile de fraudă, îşi va putea recupera suma plătită", a scris duminică Paul Anghel, pe pagina sa de Facebook.
În cazul produse cosmetice, acesta sfătuieşte consumatorii să fie atenţi la o serie de detalii care să îi certifice faptul că produsele cumpărate sunt de calitatea dorită, nu sunt periculoase pentru sănătate, iar informarea/etichetarea lor respectă prevederile legale în vigoare.
Astfel, consumatorii trebuie să achiziţioneze produse cosmetice numai din magazine sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţă fiscală), de care vor avea nevoie în cazul unei reclamaţii.
"În plus, atenţionez asupra faptului că produsele originale nu se vând în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabele sau persoane fizice care le comercializează "cu sacoşa"; să fie atenţi la preţuri, deoarece preţurile mici propuse sunt dubioase, produsele provenind cu siguranţă din filiere paralele; să verifice dacă ambalajului corespunde, din punctul de vedere al calităţii, valorii produsului. Sunt şanse mari ca un produs aşa-zis "de lux", ambalat într-o cutie de carton/plastic banală, să fie de fapt o contrafacere; să examineze cu atenţie eticheta, o calitate proastă a tipăririi acesteia putând ascunde o contrafacere", avertizează directorul general al ANPC.
De asemenea, consumatorii trebuie să ştie că unii producători şi importatori "de marcă" au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă - hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii, iar pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE.
În ceea ce priveşte bijuteriile, care se se vând peste tot, de la tarabe până la supermarket-uri, magazine de bijuterii şi târguri de cadouri organizate în perioada premergătoare Crăciunului, contează foarte mult locul de unde aleg să le cumpere, menţionează Anghel în postarea sa.
"Dacă optează pentru o bijuterie fină din aur, argint sau bătută cu pietre semipreţioase, ar fi bine să o cumpere numai din magazine autorizate să vândă astfel de astfel de produse. O bijuterie "din argint" vândută la colţ de stradă şi al cărei preţ este mic nu poate fi din argint! (...) Pentru consumatori, informarea poartă un rol esenţial înainte de cumpărarea propriu-zisă. Cel mai important lucru, care trebuie luat în considerare atunci când se cumpără acest tip de produse, este încrederea pe care o oferă consumatorului furnizorul de astfel de bunuri", a mai scris comisarul ANPC pe pagina de socializare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.