Constructorul aeronautic european Airbus a confirmat vineri că a semnat acorduri cu patru companii aeriene chineze care vor să achiziţioneze un număr total de 292 de avioane de tip A320neo, cu o valoare de catalog de 37 de miliarde de dolari, transmite AFP.
La rândul său, compania aeriană chineză China Eastern a informat că a comandat 100 de avioane Airbus A320neo, în timp ce rivala China Southern va achiziţiona 96 de avioane de acelaşi tip. La rândul lor, Air China şi filiala sa ShenzhenAirlines au confirmat că vor achiziţiona 96 de avioane Airbus A320neo.
Teoretic, cele 292 de avioane A320neo au o valoare de catalog de 37 miliarde de dolari, însă în mod obişnuit companiile aeriene beneficiază de reduceri importante de preţuri în cazul unor comenzi mari.
"Aceste noi comenzi demonstrează încrederea de care se bucură Airbus în rândul clienţilor", a declarat directorul comercial de la Airbus, Christian Scherer.
La finele lunii mai 2022, numărul total al avioanelor Airbus aflate în serviciul companiilor aeriene chineze era de peste 2.070 de aparate.
China este o piaţă crucială pentru Airbus şi rivalul american Boeing, având în vedere că este cea mai populată ţară de pe glob şi ambii producători de avioane au făcut eforturi pentru a-şi creşte prezenţa în China. Deşi călătoriile cu avionul în China suferă de pe urma restricţiilor impuse în contextul Covid-19, comenzile pentru noi avioane trebuie făcute cu câţiva ani în avans, având în vedere că producătorii au capacităţi limitate.
Grupul Airbus este lider global în aeronautică, spaţiu şi servicii conexe. Airbus oferă o gamă variată de avioane de pasageri, de la 100 la peste 600 de locuri şi mai furnizează elicoptere, aeronave-cisternă, de luptă, de transport şi pentru alte misiuni. Airbus este prezentă în România cu toate cele trei divizii: Airbus Helicopters România şi Premium Aerotec în Braşov şi Airbus Defense and Space în Bucureşti.
Citește și Airbus A321 XLR a efectuat primul său zbor! Reușită totală
De amintit că, la mijlocul lunii iunie, Airbus a efectuat zborul inaugural al celui mai mare și mai nou avion de linie cu fuselaj îngust, A321 XLR, în timp ce grupul aerospațial încearcă să profite de cererea profitabilă de avioane cu un singur culoar pentru zborurile pe distanțe lungi. Cea mai recentă aeronavă a producătorului european a decolat la ora 11.05 de la o fabrică din Hamburg, Germania, și se așteaptă să intre în serviciu în 2024.
Airbus prezintă A321 XLR ca pe un model care va schimba regulile jocului în cadrul flotei sale de aeronave cu fuselaj îngust, permițând companiilor aeriene să deservească în mod rentabil rutele de cursă lungă puțin circulate, în loc să forțeze pasagerii să zboare prin hub-uri cu fuselaj larg.
Aeronava poate parcurge 8.700 km, cu 15% mai mult decât cel mai bun avion cu un singur culoar din prezent, ceea ce ar putea permite companiilor aeriene să zboare pe rute precum Houston-Santiago, New York-Roma sau Tokyo-Sydney fără a suporta costurile unui avion mare. Autonomia suplimentară este posibilă prin adăugarea unui nou rezervor de combustibil central din spate, turnat în partea inferioară a fuselajului.
Cu toate acestea, Airbus se confruntă cu întrebări din partea autorităților de reglementare cu privire la riscul de incendiu asociat cu noul rezervor și a fost nevoit să amâne intrarea în serviciu a aeronavei cu cel puțin trei luni, până la începutul anului 2024, pentru a permite modificarea structurii inferioare a acesteia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.