„Dacă nu ești fericit, nu veni la muncă.” Acesta este credo-ul lui Yu Donglai, care conduce lanțul de supermarketuri Pang Dong Lai. Un om de afaceri căruia nu-i place nici să-și sancționeze angajații, nici să-i concedieze. Dimpotrivă, încearcă să ofere o atmosferă cât mai prietenoasă și o relație cât mai deschisă între conducere și salariați.
Prin urmare, antreprenorul a pus la punct concedii speciale pentru cei care au nevoie de timp pentru a-și face ordine în viață într-un moment de cumpănă, pentru a avea grijă de starea lor sufletească. „Vreau ca fiecare angajat să aibă libertate”, a spus Yu Donglai la o conferință de presă.
Acest concediu de „nefericire” care durează 10 zile nu afectează nici concediile medicale sau cel de odihnă la care orice lucrător are dreptul prin lege, precizează The Independent. Fie că este vorba de o supărare temporar sau de o problemă mai gravă, angajații nu sunt obligați să se justifice pentru a beneficia de acest concediu. Mai mult, șefii de echipă nu au dreptul să refuze cererile.
Această inițiativă, deși insuficientă pentru a rezolva în special problemele de burn-out, ar putea contribui la eliminarea tabuurilor legate de sănătatea mintală, prin legitimarea disconfortului după identificarea acestuia. Obiectivul „concediului de nefericire” este, în ultimă instanță, acela de a oferi timp angajaților astfel încât să se poată recupera corespunzător și apoi să se întoarcă la locul de muncă în cele mai favorabile condiții. Pe termen lung, acest lucru ar fi benefic și pentru societate.
Acest tip de inițiativă poate fi o surpriză, mai ales că vine de la un brand chinezesc, în condițiile în care mulți angajați din această țară lucrează de la 9:00 la 21:00, șase zile pe săptămână.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.