Astfel, traficul rutier în centrul Capitalei va fi reconfigurat, urmând ca şoferii, care până acum traversau intersecţia Unirii prin pasajul subteran, să circule pe deasupra acestuia.
"Mai sunt trei zile până la închiderea circulaţiei rutiere în Pasajul Unirii, în vederea începerii lucrărilor de punere în siguranţă a acestui obiectiv, încadrat, în urma expertizelor, în clasa stării tehnice IV - nesatisfăcător, ceea ce înseamnă că prezintă deficienţe serioase la structura de rezistenţă, precum şi o stare generală avansată de degradare. Astfel, începând de duminică, 19 iunie a.c. şi până în luna septembrie, interval în care nu se va mai putea circula prin pasaj, Brigada Rutieră va institui rute alternative, pentru a veni în sprijinul tuturor celor care tranzitau această zonă", informează primăria.
Rutele alternative puse la dispoziţie de Brigada Rutieră sunt:
- Bd. Dimitrie Cantemir - Bd. Mărăşeşti - Bd Mircea Vodă - Bd. Corneliu Coposu - Bd. I.C. Brătianu;
- Bd. Dimitrie Cantemir - Bd. Mărăşeşti - Bd Mircea Vodă - Bd. Hristov Botev - Bd. Carol I -Piaţa Universităţii;
- Calea Victoriei - Splaiul Independenţei - Piaţa Unirii - Bd. Dimitrie Cantemir;
- Str. Buzeşti - Str. Berzei - Str. Vasile Pârvan - Splaiul Independenţei - Bd. Libertăţii.
"Pentru ca circulaţia să se desfăşoare în condiţii decente şi pentru a fi evitate ambuteiajele, întreaga zonă va fi atent monitorizată de echipaje ale Brigăzii Rutiere. Totodată, Brigada Rutieră recomandă conducătorilor de autovehicule să folosească traseele alternative recomandate, să respecte cu stricteţe semnalizarea rutieră temporară instituită în zona lucrărilor şi semnalele agenţilor de poliţie rutieră", menţionează sursa citată.
Cum se schimbă traficul în București: MULTE sensuri unice. Vezi care sunt
Viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu a anunțat că în Bucureşti se va circula mai rapid, din luna aprilie, ca urmare a implementării unor soluţii de trafic.
"Ce am lucrat anul trecut aplicăm acum: avem soluţii de trafic pentru şapte zone importante din Capitală. Se introduc sensuri unice pentru traficul rutier, se creează bandă unică pentru transportul în comun, se creează locuri de parcare şi piste de biciclete. În total: peste 30 km de şosele, străzi, bulevarde pe care se va circula mai rapid", a scris viceprimarul pe Facebook.
Potrivit acestuia, prima zonă pentru care s-au definitivat soluţiile de trafic este Calea Floreasca - Radu Beller şi Dorobanţi, pentru care au fost propuse următoarele soluţii:
1) Calea Floreasca - arteră cu 4 benzi de circulaţie.
- Sens unic de circulaţie pentru traficul rutier, pe două benzi (sens şos. Ştefan cel Mare - Calea Floreasca până la intersecţia cu strada Ceaikovski);
- Benzile de circulaţie de pe margine vor fi transformate în bandă unică de circulaţie pentru transport public. O bandă pe sensul şos. Ştefan cel Mare - strada Ceaikovski, iar cealaltă pentru circulaţia din sens invers;
2) Radu Beller - arteră cu 4 benzi de circulaţie
- Sens unic de circulaţie pe tronsonul dintre strada Mircea Eliade şi Calea Dorobanţi;
- Vor fi alocate două benzi de circulaţie traficului rutier (sens Mircea Eliade către Piaţa Dorobanţi);
- Benzile de pe marginea drumului vor fi transformate în bandă unică pentru transportul public, fiind alocată câte una pentru ambele sensuri de circulaţie ale tronsonului Mircea Eliade - Piaţa Dorobanţi;
3) Calea Dorobanţi - 6 benzi de circulaţie
- Pe sensul de circulaţie dintre Piaţa Dorobanţi către şos. Ştefan cel Mare se vor crea 4 benzi de circulaţie - 3 pentru traficul rutier, 1 pentru transportul public;
- Pe sensul invers vor fi două benzi de circulaţie - 1 pentru traficul rutier şi 1 alocată exclusiv pentru transportul public;
- Pentru zona Calea Floreasca - Radu Beller - Dorobanţi sunt prevăzute şi locuri de parcare.
Citește și ITP 2022. Care sunt regulile din acest an ale inspecției tehnice
Există propuneri și pentru alte şapte zone din Bucureşti:
- Calea 13 Septembrie - modificări geometrice ale intersecţiei Căii 13 Septembrie cu bulevardul Tudor Vladimirescu şi şoseaua Panduri, în scopul creşterii capacităţii de trafic general şi a îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă;
- Şoseaua Antiaeriană - modificări geometrice ale intersecţiei Drumului Sării cu Calea 13 Septembrie şi Şoseaua Antiaeriană, în scopul creşterii capacităţii de trafic general şi a îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă;
- Drumul Taberei - sistem de sensuri unice, cu reconfigurarea intersecţiilor, în perimetrul străzilor Locotenent Găină, Drumul Sării şi Drumul Taberei, în scopul creşterii capacităţii de trafic general şi al îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie a transportului public de suprafaţă; Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.