Pariul existențial al celor de la Volkswagen

Simona Haiduc |
Data publicării:
Fabrică auto
Fabrică auto

Într-o încercare disperată de a-și redresa poziția pe piață și de a depăși cea mai gravă criză din istoria sa, gigantul auto Volkswagen pariază pe o tânără companie americană.

Colaborarea cu Rivian, un start-up din California, ar putea redefini viitorul mașinilor electrice ale producătorului german.

Un pariu de mare risc

Rivian, înființată în 2009 și specializată în camioane, camionete și SUV-uri electrice, a încheiat în noiembrie un parteneriat strategic cu Volkswagen, estimat la aproape 6 miliarde de euro. Start-up-ul are misiunea de a dezvolta arhitectura electronică pentru viitoarele modele electrice ale grupului german.

Această strategie, descrisă de expertul Ferdinand Dudenhöffer de la Center Automotive Research drept „un pariu de mare risc”, vine pe fondul concurenței acerbe din industria auto. Rivian este considerată mai puțin consacrată decât Tesla sau alte companii tehnologice de top precum Google sau Microsoft, parteneri preferați de mulți producători auto pentru dezvoltarea sistemelor de operare.

Dificultăți în era software-ului auto

În industria auto modernă, software-ul integrat a devenit esențial, înlocuind treptat importanța componentelor mecanice tradiționale. Sistemele complexe de operare sunt acum responsabile pentru funcții-cheie, de la aplicații și asistență la conducere, până la divertismentul din vehicule.

Producătorii auto au două opțiuni: să externalizeze complet dezvoltarea software-ului sau să își creeze propriile soluții interne. Volkswagen a ales varianta ambițioasă de a dezvolta un sistem propriu prin Cariad, filiala sa IT, dar rezultatele au fost departe de a satisface așteptările. Cariad a acumulat întârzieri și probleme tehnice, cauzând pierderi financiare uriașe și contribuind la înlocuirea fostului CEO al grupului, Herbert Diess, în 2022.

Un nou început

Sub conducerea noului CEO, Oliver Blume, Volkswagen a schimbat direcția. Pentru a demonstra eficiența sa, Rivian a instalat, într-un timp record de 12 săptămâni, un sistem informatic propriu într-un model electric Audi, potrivit revistei Der Spiegel. Această rapiditate contrastează cu birocrația internă a Volkswagen, descrisă ironic de surse din companie.

Promisiunile Rivian, inclusiv o arhitectură electronică simplificată și fiabilă, sunt văzute ca o șansă pentru Volkswagen de a-și relansa gama electrică. Primele modele dezvoltate în cadrul acestui parteneriat sunt așteptate pe piață în 2026, iar Volkswagen s-a angajat să investească până la 5,8 miliarde de dolari în acest proiect până în 2027.

Cariad își redefinește rolul

În ciuda parteneriatului cu Rivian, Volkswagen nu renunță complet la Cariad, filiala sa IT care numără peste 5.500 de angajați în Europa. Conducerea grupului a anunțat o reducere de 30% a personalului administrativ și transferul a 150 de ingineri către noua companie mixtă Volkswagen-Rivian. Cariad va continua să dezvolte funcții precum infotainment-ul și conducerea automatizată, în parteneriat cu furnizori precum Bosch și MobileEye.

În China, Cariad China colaborează cu XPeng, partenerul local al grupului, pentru a dezvolta soluții software adaptate pieței chineze.

Presiuni financiare și concurență globală

Volkswagen se confruntă cu provocări majore: costurile mari de producție în Germania, scăderea cotelor de piață în China și o cerere globală în declin. Parteneriatul cu Rivian reprezintă o speranță de revitalizare, dar și un risc asumat într-un moment crucial pentru gigantul german.

În timp ce Cariad își redefinește rolul, iar Rivian își începe misiunea ambițioasă, rămâne de văzut dacă această strategie va reuși să transforme Volkswagen într-un lider al erei electrice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9774
Diferența 0.0009
Zi precendentă 4.9765
USD
Azi 4.7667
Diferența -0.0177
Zi precendentă 4.7844
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9774 RON
USD flag1 USD = 4.7667 RON
GBP flag1 GBP = 6.0274 RON
CHF flag1 CHF = 5.2900 RON
AUD flag1 AUD = 2.9665 RON
DKK flag1 DKK = 0.6674 RON
CAD flag1 CAD = 3.3039 RON
HUF flag1 HUF = 0.0124 RON
JPY flag1 JPY = 0.0316 RON
NOK flag1 NOK = 0.4256 RON
SEK flag1 SEK = 0.4464 RON
XAU flag1 XAU = 440.0993 RON
Monede Crypto
1 BTC = 400890.58RON
1 ETH = 10022.32RON
1 LTC = 503.17RON
1 XRP = 11.29RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17476.39-0.25%
BET-BK3283.25-0.54%
BET-EF950.60-0.15%
BET-FI62128.080.29%
BET-NG1266.96-0.28%
BET-TR38538.35-0.25%
BET-TRN37459.16-0.25%
BET-XT1498.10-0.24%
BET-XT-TR3247.51-0.24%
BET-XT-TRN3163.31-0.24%
BETAeRO872.28-0.39%
BETPlus2577.44-0.27%
RTL38894.56-0.22%

Comunicate de presa

Grecia
Factura. Foto: Pexels.com
Janusz Bugajski, Senior Fellow la Jamestown Foundation din Washington DC

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel