Mai puțin de 8 % dintre parizieni s-au prezentat la vot iar dintre aceștia aproape 90 la sută au votat împotriva autorizării închirierii trotinetelor electrice, susținând astfel efortul primarului Anne Hidalgo, care declarase că spera să pună capăt serviciilor atunci când a anunțat referendumul. Rezultatul înseamnă că contractele pentru cei trei operatori din oraș, Lime, Dott și Tier, nu vor fi reînnoite atunci când vor expira la 1 septembrie. Aceste trei companii operează 15.000 de trotinete în Paris.
Prezența la vot la referendum, primul de acest fel, a fost de puțin sub 8%, adică aproximativ 103.000 de alegători.
"Au existat multe îngrijorări și tensiuni în legătură cu trotinetele, dar nu mă așteptam la aceste rezultate", a declarat Hidalgo la o conferință de presă duminică târziu.
Hidalgo a adăugat că orașul va căuta să supună o întrebare de referendum alegătorilor în fiecare primăvară.
După acest vot, Paris devine cel mai mare oraș care dă afară operatorii de trotinete de închiriat.
Într-o declarație comună, Lime, Dott și Tier au declarat că "metodele de vot foarte restrictive" au dus la o participare scăzută care a înclinat spre alegătorii mai în vârstă. Doar un singur birou de votare a fost deschis în toate arondismentele, cu excepția unuia singur, în comparație cu zeci de birouri de votare pentru alegerile municipale și generale. Companiile au oferit duminică curse gratuite și au lansat o campanie cu influenceri TikTok în încercarea de a îndemna tinerii să voteze.
"Rezultatul acestui vot va avea un impact direct asupra călătoriilor a 400.000 de persoane în fiecare lună, dintre care 71% sunt rezidenți cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani", au precizat operatorii. "Este un pas înapoi pentru transportul durabil din Paris înaintea Jocurilor Olimpice din 2024".
Companiile declaraseră că salută reglementarea ca o alternativă la o interdicție totală. De la sosirea scuterelor la Paris în 2018, autoritățile au redus numărul operatorilor la trei, au creat zone de parcare și au impus limite de viteză. Lime, Dott și Tier au instalat, de asemenea, plăcuțe de înmatriculare și au introdus verificarea vârstei la sfârșitul anului trecut.
Aceste măsuri nu au reușit să îi liniștească pe mulți reprezentanți locali, care au văzut scuterele partajate ca pe o pacoste și s-au plâns de călăreții indisciplinați.
Guvernul național al Franței a indicat că intenționează să înăsprească reglementările privind scuterele partajate. Ministrul transporturilor, Clément Beaune, a dezvăluit un plan de acțiune cu câteva zile înainte de vot, care ar urma să stabilească o vârstă minimă de 14 ani pentru utilizatori și să crească amenzile pentru cei care călătoresc în doi la 135 de euro (147 de dolari) de la 35 de euro (38 de dolari).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.