Orbital Insight, o companie Big Data cu sediul în California, care folosește sateliți, drone, baloane și date de geolocalizare a telefoanelor mobile pentru a urmări ce se întâmplă pe Pământ, s-a văzut nevoită să-și dubleze numărul monitorizărilor aprovizionării cu alimente în ultimele două luni, spune James Crawford, fondator și director executiv al companiei.
"Ajutăm managerii lanțului de aprovizionare, instituțiile financiare și agențiile guvernamentale să răspundă la întrebări pe care niciodată nu au crezut că ar trebui să le pună", a spus Crawford într-un interviu telefonic, citat de Bloomberg.
Pandemia a declanșat o nouă creștere a cererii de date alternative pentru a arunca o lumină aupra impactului avut de criza medicală în industrii și comerțul de pe glob. Acest lucru este deosebit de important, în timpul izolărilor și restricțiilor impuse de guverne în circulația persoanelor și a mărfurilor, deoarece îmbunătățesc lanțurile de aprovizionare și logistica de pretutindeni, din Asia în Europa și în America.
Clienții Orbital au cerut date cum ar fi momentul în care navele de marfă părăsesc porturile, când se închid fabricile și numărul de pasageri care călătoresc prin aeroporturi. Pe măsură ce numărul infecțiilor continuă să crească, în ultimele săptămâni clienții au început să se concentreze pe urmărirea alimentelor, angrosiștilor și al centrelor de distribuție pentru a monitoriza totul, de la aprovizionarea cu alimente până la producerea de consumabile medicale la anumite fabrici, a spus Crawford.
Citește și: Coronavirus. Ce face inteligența artificială? Răspunsul e năucitor
Nu sunt doar cei care caută să monitorizeze lanțurile de aprovizionare care au apelat la date alternative. Companiile care doresc să încheie oferte într-un moment în care carantina împiedică întâlnirile personale, de asemenea, se orientează către metode neobișnuite pentru a obține mai multe informații. Coty Inc., care deține mărci precum Wella și OPI, și creditorii unității sale profesionale de înfrumusețare au în vedere să facă pregătirile necesare pentru a lansa drone prin unitățile de producție, potrivit unor surse din interiorul companiei.
Detectarea precoce
Unilever NV, care se bazează pe Orbital pentru a îmbunătăți trasabilitatea materiilor prime de-a lungul lanțurilor sale de aprovizionare, folosește tehnologie precum crawlere și inteligență artificială pentru a gestiona milioane de livrări și mii de furnizori pentru a detecta riscuri potențiale sau lipsuri.
Gigantul bunurilor de consum caută semne de avertizare, analizând modelele de livrare pentru a vedea dacă furnizorii se luptă să țină pasul cu cererea și să verifice sănătatea financiară a furnizorilor, astfel încât să poată căuta rapid alternative, a declarat Marc Engel, ofițerul principal al lanțului de aprovizionare la Unilever.
"Totul este în legătură cu întrebări precum: Cum îmi primesc materia primă? O primesc la timp? Am destui oameni care care să-mi lucreze în uzină? Pot livra mărfurile cu camioane?", a spus mai spun Marc Engel și a mai adăugat că alternativa ar fi că „Poți să stai și să aștepți până când lucrurile se întâmplă , dar de obicei ești prea târziu”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.