Șova dorește eliminarea exclusivității transportului interjudețan

DCBusiness Team |
Data publicării:

Exclusivitatea pe piaţa transportului interjudeţean de persoane nu mai poate continua, iar nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine oricând să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean, a declarat, marţi, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, la şedinţa publică de dezbatere a proiectului de Ordin al ministrului Transporturilor pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere. 

"Cred că un lucru este clar: exclusivitatea nu mai poate continua. Nu înseamnă că situaţia cea mai defavorabilă companiilor al căror interes îl înţeleg, îl respect, şi mă refer aici la companiile care operează aceste servicii de transport interjudeţean prin curse regulate, este legitimă. Are legitimitatea sa până la limita în care încalcă alte reguli ale concurenţei. Se poate şi mai mult decât atât. În viziunea documentelor pe care le avem, cred că cel puţin din punct de vedere teoretic nimeni nu poate contrazice ideea că o concurenţă liberă, un liber acces la piaţă poate fi reglementat şi prin aceea ca oricine, oricând, să poată să solicite efectuarea unui transport prin curse regulate de pasageri interjudeţean", le-a spus ministrul transportatorilor prezenţi în sală. 

Potrivit lui Şova, în transportul rutier de persoane contracost există autorizate 3.618 companii. Aceste companii au licenţiate în conformitate cu prevederile legale 27.820 de autovehicule. Dintre cele peste 3.600 de companii, un număr de 325 sunt autorizate în a efectua transport rutier interjudeţean, acestea folosind un număr de 2.936 de autovehicule. 

"Alte informaţii vizează vechimea parcului auto destinat transportului rutier de pasageri astăzi. După informaţiile pe care le avem de la Autoritatea Rutieră Română, în 2018 au fost licenţiate în România 637 de autovehicule de transport persoane, din care doar 12 astfel de autovehicule, din 637, sunt destinate transportului interjudeţean de persoane, iar 10 sunt licenţiate pentru transportul judeţean de persoane. Vechimea parcului de autovehicule folosite în acest domeniu, conform statisticilor pe care le avem noi este următoarea: privind transportul interjudeţean - vechimea medie a parcului de autobuze sub 22 de locuri este anul 2010. Vechimea medie a parcului de autobuze peste 22 de locuri este 2007. Media făcută ne conduce la informaţia că vechimea medie a parcului auto de transport interjudeţean este 2009", a menţionat şeful de la Transporturi. 

În opinia ministrului, o astfel de măsură ar aduce în legalitate o parte din activităţile pe care ce mai mulţi transportatori le reclamă ca fiind nelegale. 

"Ştiţi bine că o astfel de măsură cu siguranţă ar aduce în legalitate o parte din activităţile pe care ce mai mulţi dintre dumneavoastră le reclamă ca fiind nelegale, deşi ele au o anume acoperire în reglementările din domeniu, aşa cum arată ele astăzi. Este clar că reglementările din domeniu sunt perfectibile, am început această cale de a le perfecţiona. Împreună cu dumneavoastră, aşa cum s-a întâmplat întotdeauna - pentru că ştiţi bine că am spus-o şi am şi arătat acest lucru: cele mai bune propuneri pot veni din piaţă - încep aceste discuţii supunându-vă încă o dată că, în măsura în care veţi formula propuneri care să nu vizeze în mod exclusiv exclusivitatea, putem găsi căi mai bune şi reglementări mai bune chiar decât cea pe care astăzi o dezbatem", a adăugat Şova.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 467737.58RON
1 ETH = 15872.91RON
1 LTC = 422.21RON
1 XRP = 5.69RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel