"Nu există un model european. Dacă o ţară ia o măsură nu înseamnă că ţara respectivă e un model european. La nivelul Comisiei Europene nu există o strategie care să fie unitară şi care să fie aplicată de ţările europene. Dacă ar fi existat o astfel de strategie, cu siguranţă am fi aplicat-o. Fiecare ţară a avut particularităţi, a avut situaţii specifice, care nu pot fi comparate între ele. În ceea ce ne priveşte pe noi, încă de la începerea şcolii am adoptat acest sistem, pentru că am încercat să creăm un echilibru între nevoia de a asigura educaţia copiilor noştri şi în acelaşi timp nevoia de a proteja sănătatea copiilor noştri. Din cauza aceasta se trece pe online, de exemplu, când se depăşeşte un indice de peste 3 la mie, care este considerat un indice de răspândire a virusului care ar putea să creeze un pericol suplimentar pentru copii şi pentru cadrele didactice în şcoală. Sistemul funcţionează de la data de 14 septembrie. Avem o lună jumătate. Urmărim permanent ce se întâmplă, facem evaluări permanente. (...) Pe baza evaluării specialiştilor am stabilit acest mod de funcţionare a şcolii în România", a spus Orban, la sediul PNL.
Scenariul roșu: Ce se întâmplă cu școlile din București
El a fost întrebat cu privire la faptul că sunt ţări care au apelat la închiderea totală a activităţilor, dar au lăsat şcolile deschise, în contextul creşterii cazurilor de îmbolnăviri cu noul coronavirus.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.