Publicitatea pentru produse și servicii cu o amprentă mare de carbon va fi acum interzisă pe străzile capitalei administrative a Țărilor de Jos.
Gata cu reclamele pentru sectorul petrolier, călătoriile cu avionul, cu vaporul sau alte croaziere. După doi ani de negocieri, Haga, orașul unde se află sediul guvernului olandez, a adoptat recent o lege locală care interzice reclamele pentru combustibili fosili în spațiile publice. Aceasta este o premieră mondială pentru un oraș, relatează „The Guardian”.
Începând cu luna ianuarie a anului viitor, reclamele pentru produse și servicii cu amprentă mare de carbon vor fi interzise pe străzile celui de-al treilea oraș ca mărime din Țările de Jos. Și asta, „inclusiv pe panouri publicitare și stațiile pentru mijloacele de transport”, precizează cotidianul britanic, care a renunțat, la rândul, la rândul lui încă din 2020 la orice reclamă a companiilor de petrol și gaze în paginile sale.
Neutralitate carbon până în 2030
Această nouă măsură face parte din politica de la Haga de a deveni neutră în carbon până în 2030. Un obiectiv mult mai ambițios decât cel stabilit la nivel național: Țările de Jos intenționează să atingă acest prag până în 2050. „Sperăm cu adevărat să creăm așa-numitul efect al bulgărelui de zăpadă, astfel încât comunitățile să poată lua lucrurile în propriile mâini dacă guvernele lor naționale nu fac ceea ce este necesar”, a declarat Leonie Gerritsen, consilierul municipal al partidului animalist PvdD, intervievat de „Financial Times”.
Potrivit „The Guardian”, alte orașe ar putea într-adevăr să urmeze exemplul Haga. Proiecte similare sunt de fapt analizate la Toronto, precum și în al doilea cel mai populat oraș al Austriei, Graz. Se pare că Amsterdam lucrează, de asemenea, la propria sa legislație locală pe acest subiect.
Apel de la șeful ONU
În mai, Consiliul Local din Edinburgh a decis să interzică reclamele pentru companiile aeriene, mașinile cu combustibili fosili și chiar navele de croazieră din spațiile publicitare deținute de primărie. „De asemenea, companiile care vând aceste produse nu vor mai putea sponsoriza evenimente sau alte parteneriate în capitala Scoției”, adaugă „The Guardian”. Dar, spre deosebire de Haga, aceasta nu este o decizie obligatorie din punct de vedere juridic.
La nivel internațional, secretarul general al ONU, Antonio Guterres, s-a pronunțat și împotriva reclamelor pentru combustibili fosili. Într-un discurs din iunie, el a acuzat companiile din sector că sunt „nașii haosului climatic” și a cerut guvernelor să reprime, cum ar fi interzicerea reclamelor la tutun.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.