Potrivit surselor, grupul francez colaborează cu consultanţii băncii Lazard Ltd. pentru o posibilă vânzare a unei participaţii la această reţea de fibră optică controlată de firma cu sediul la Varşovia Orange Polska SA. Vânzarea ar aduce grupului francez o sumă de aproximativ un miliard de euro. Sursele au precizat însă că discuţiile sunt în derulare şi nu există nicio certitudine că se vor finaliza printr-o vânzare.
Cuba accelerează DOLARIZAREA pentru a depăși problemele economice
Un purtător de cuvânt de la Orange Polska a confirmat că grupul caută un partener pentru investiţii viitoare în reţelele de fibră şi că a fost desemnat un consilier care să ajute la găsirea partenerului adecvat.
Orange a anunţat anul trecut că ar putea genera o valoare mai mare de pe urma infrastructurilor sale de telecomunicaţii prin vânzarea unor participaţii în turnurile de telefonie mobilă şi reţelele de fibră optică. Însă, în luna februarie, directorul subsidiarei poloneze a Orange, Jean-Francois Fallacher, a subliniat că grupul vrea să rămână acţionarul majoritar la orice societate mixtă înfiinţată cu noi parteneri financiari.
Vânzarea unei participaţii de până la un miliard de euro într-o reţea de fibră optică ar fi ultima dintr-un şir de tranzacţii care au fost încheiate în acest an în Europa de Est, regiune care a devenit o excepţie în contextul general al diminuării numărului de fuziuni şi achiziţii din cauza pandemiei de coronavirus. Potrivit datelor strânse de Bloomberg, valoarea fuziunilor şi achiziţiilor care au vizat companii din Europa de Est a crescut cu 40% în acest an, ceea ce o face singura regiune din lume unde M&A au înregistrat o creştere.
Există şi alte posibile tranzacţii care ar putea avea loc în acest an în sectorul telecom din Polonia. Cyfrowy Polsat SA lucrează cu consilierii pentru a evalua interesul care există pentru cele peste 8.000 de turnuri de telefonie gestionate de divizia sa Polkomtel. De asemenea, Play Communications SA lucrează cu consilierii la o analiză strategică a activelor sale din domeniul turnurilor de telefonie mobile, care ar putea fi evaluate la 800 de milioane de euro.
Grupul francez Orange este prezent şi pe piaţa din România, unde, în primul trimestru, a înregistrat o cifră de afaceri de 257,4 milioane de euro, în scădere cu 2,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul vânzărilor moderate de echipamente, scădere mai pronunţată în luna martie. Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.768.700 de clienţi la 31 martie, în creştere cu 1% comparativ cu finalul primului trimestru din 2019.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.