Grupul TUI, unul dintre cei mai mari operatori de turism din lume, se aşteaptă în 2022 la cel mai ridicat nivel al cererii pentru Grecia înregistrat vreodată, a afirmat duminică directorul de comunicare, Aage Duenhaupt, pentru agenţia elenă de presă, transmite Reuters.
Turismul este responsabil pentru aproximativ 20% din PIB-ul Greciei şi are un rol crucial în sprijinirea redresării economiei în urma crizei datoriilor şi a efectelor pandemiei.
"Grecia este din noua vara aceasta una din cele mai populare destinaţii de vacanţă. Ne aşteptăm la cel mai ridicat nivel al cererii înregistrat vreodată", a declarat Duenhaupt.
Acesta a adăugat: "În total, grupul TUI se aşteaptă să aducă aproximativ trei milioane de turişti în Grecia. Un număr mai ridicat decât înaintea pandemiei, când am adus 2,8 milioane de vizitatori".
TUI se aşteaptă să revină pe profit în 2022, după ce ţările au ridicat restricţiile de călătorie
Veniturile Greciei din turism au urcat cu 576,7% în primele patru luni din 2002, comparativ cu perioada similară din 2021, la 1,116 miliarde de euro, după ce în turismul a fost sever afectat de pandemia de coronavirus (COVID-19), arată datele publicate recent de Banca Centrală a Greciei (BoG).
Analiştii se aşteaptă ca veniturile Greciei din turism să se apropie în 2022 de cele record înregistrate în 2019, dar există şi motive de îngrijorare, după anularea unor zboruri din cauza incapacităţii companiilor aeriene şi a aeroporturilor de a gestiona redresarea rapidă a traficului aerian în era post-Covid.
Sosirile de turişti au urcat cu 462,7% în primele patru luni din 2002, la 2,128 milioane de vizitatori, comparativ cu perioada similară din 2021, când au fost 378.300. Oficialii de la Atena speră ca veniturile generate anul acesta de sectorul turismului să se situeze la 80% din nivelul record de 18 miliarde de euro din 2019, înainte de pandemie.
Citeşte şi: Șeful Lufthansa își cere scuze pentru haosul din timpul verii
Directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, şi-a cerut marţi scuze clienţilor şi angajaţilor pentru haosul din domeniul călătoriilor, provocat de lipsa de forţă de muncă, transmite Reuters.
Companiile aeriene şi operatorii de aeroporturi din Europa se confruntă cu lipsa de personal care să gestioneze fluxurile de pasageri, după ce în perioada verii s-a majorat cererea pentru călătorii aeriene, în urma ridicării majorităţii restricţiilor. Tot mai mulţi angajaţi ameninţă cu mişcări de protest.
Pe plan global, operatorii aerieni au concediat o parte din angajaţi şi au redus alte costuri în timpul pandemiei, când cele mai multe zboruri erau oprite, iar când cererea a revenit s-au confruntat cu dificultăţi.
"Cu siguranţă am făcut greşeli în timp ce am salvat compania şi peste 100.000 de locuri de muncă în ultimii doi ani" se arată într-o scrisoare adresată de Spohr angajaţilor şi consultată de Reuters.
"Am mers prea departe cu reducerea costurilor în diverse departamente, sub presiunea pierderilor din pandemie, de peste zece miliarde de euro? Cu siguranţă, şi asta", a adăugat directorul general al Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană.
Acesta a explicat că operatorul aerian face noi angajări, inclusiv mii de angajaţi în Europa, dar aceste eforturi îşi vor arăta roadele doar în iarnă.
Luni, un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne a anunţat că Germania vrea să aducă cât mai curând posibil lucrători străini, pentru a ajuta operatorii de aeroporturi confruntaţi cu un deficit masiv de angajaţi, în timpul sezonului de vară aglomerat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.