„Este doar primul pas în ceea ce sper să fie un parteneriat pe termen lung cu poporul japonez, liderii guvernamentali, cu întreprinderile și instituțiile de cercetare”, a declarat CEO-ul OpenAI, Sam Altman, într-un mesaj video.
Startup-ul, care, de la lansarea chatbot-ului său generativ AI ChatGPT, la sfârșitul anului 2022 a generat entuziasmul utilizatorilor, caută să dezvolte noi fluxuri de venituri la nivel global.
Altman și Chief Operating Officer Brad Lightcap au găzduit luna aceasta sute de directori de companii americane și britanice din clasamentul Fortune 500 pentru a-i convinge să facă afaceri împreună, a informat Reuters.
Anul trecut, Altman a anunțat că se gândește să se extindă în Japonia după întâlnirea cu premierul Fumio Kishida. Startup-ul a deschis birouri în Londra și Dublin.
Japonia speră să folosească AI pentru a concura cu o China din ce în ce mai asertivă, să accelereze trecerea la serviciile digitale și să rezolve parțial penuria de forță de muncă.
OpenAI a spus că are un model personalizat optimizat pentru limba japoneză și că Tadao Nagasaki, care a fost președintele Amazon Web Services în Japonia, a condus afacerea japoneză.
Deși se spune despre Japonia că a întârziat în implementarea inteligenței artificiale, companiile locale, inclusiv operatorii de telecomunicații SoftBank și NTT investesc în modele lingvistice la scară largă.
Printre cienții OpenAI din Japonia se numără producătorul de automobile Toyota Motor, producătorul Daikin Industries și administrația locală.
Microsoft a declarat săptămâna trecută că va investi 2,9 miliarde de dolari timp de doi ani în infrastructura cloud și AI în Japonia, parte a unui val de investiții globale ale giganților tehnologici americani.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.