Cele 7.368 de societăţi noi aveau un capital social subscris în sumă totală de 45,567 milioane de dolari, cu 5% mai mic faţă de cel al firmelor înmatriculate în anul anterior, de 47,941 milioane de dolari.
În decembrie 2022, au fost înmatriculate 495 de firme cu participare străină la capitalul social.
În funcţie de domenii de activitate, cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în luna decembrie în comerţul cu ridicata şi amănuntul, repararea auto şi moto (25,05% din total), activităţi profesionale, administrative, ştiinţifice şi tehnice (20,81%), şi transport, depozitare şi comunicaţii (19,6%).
La finele lunii decembrie 2022, în România existau 244.215 de societăţi cu participare străină la capitalul social. Valoarea capitalului subscris se situa la 67,647 miliarde de dolari.
Cel mai mare număr de societăţi cu participare străină era cu investitori din Italia, respectiv 51.794 (capital subscris de 4,053 miliarde de dolari), dar cea mai mare valoare a capitalului social aparţine firmelor olandeze, respectiv 12,64 miliarde de dolari, în 5.873 de firme.
Românii pot plăti facturile întârziate la energie în rate
De asemenea, clienții vulnerabili pot beneficia de eșalonări ale facturilor, fără penalități, pe o perioadă de cel puțin trei luni.
"Noul Regulament de furnizare a energiei electrice întărește drepturile clienților finali și simplifică informațiile din factură
În cadrul ședinței extraordinare a Comitetului de reglementare din data de 03.02.2023, am aprobat modificări consistente la Regulamentul de furnizare a energiei electrice la clienţii finali, care întăresc drepturile acestora în scopul de a completa măsurile de protecție.
Noul Regulament introduce o serie de beneficii, cele mai importante fiind următoarele:
- furnizorul are obligația să eşaloneze la plată sumele datorate de către client, în cazul emiterii facturii cu întârziere, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare
- clientul vulnerabil are dreptul să beneficieze de eşalonarea la plată a facturii curente, fără penalități, la cerere, pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi
- clientul final are dreptul să i se notifice în mod corespunzător orice intenţie de modificare a condiţiilor/clauzelor contractuale
- clientul final are dreptul să fie informat cu privire la consumul real de energie electrică şi la costurile reale, suficient de frecvent, astfel încât să aibă posibilitatea să îşi regularizeze propriul consum de energie electrică
- clientul final are dreptul să încheie contracte de energie electrică la preţuri dinamice, cu condiţia să aibă un sistem de contorizare inteligentă
- furnizorul are obligația de a deține o pagină de internet prin care pune la dispoziţia clientului final prin acces parolat, gratuit, în timp real şi securizat informații esențiale la datele proprii privind valoarea facturilor emise și istoricul de consum aferent locului de consum propriu, transmiterea indexului autocitit, transmiterea și gestionarea solicitărilor/reclamațiilor, respectiv un ghid cu explicaţii privind elementele din conţinutul modelului de factură de energie electrică utilizat în relaţia cu clienţii.
Prin aprobarea noului Regulament, am vizat inclusiv simplificarea conținutului facturii la energie electrică și a anexei aferente acesteia, fiind astfel transpuse în integralitate prevederile Anexei 1 – Cerințele minime privind facturarea și informațiile referitoare la facturare din Directiva (UE) 944/2019 privind normele comune pentru piața internă de energie electrică și de modificare a Directivei 2012/27/UE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.