Împărtășesc cu Kazahstanul o conexiune specială, de prietenie și colaborare. În urmă cu 20 de ani, eu am înfiinţat în România un operator de transport feroviar de marfă cu care visam să leg, la un moment dat, Oceanul Atlantic de Oceanul Pacific, un drum al mătăsii extins, vis ce pare a deveni realitate prin proiectul Trans-Caspian. Câțiva ani mai târziu, îl cunoșteam pe Talgat Kaliyev. Mulțumită lui, am aflat că fructul meu preferat, mărul-alma, provine din Kazakhstan. Din octombrie 2012, sunt președintele Consiliului de Afaceri România-Kazahstan. Din această poziție, am avut responsabilitatea și prerogativele de a consolida relaţiile bilaterale şi de a susţine comunitatea de investitori kazahi din România, a spus omul de afaceri român la importanta reuniune de afaceri din Kazahstan.
Cel mai mare grup feroviar
Conform Ministerului român de Afaceri Externe, Republica Kazahstan este cel mai mare partener economic al României din Asia Centrală. La 31 decembrie 2018, volumul total al schimburilor comerciale crescuse de la an la an cu aproape 30% (la peste 1.6 miliarde de dolari). Cu siguranţă, potenţialul de creștere este și mai mare pe termen lung. În ceea ce ne priveşte, ne dorim să avem o contribuţie importantă la consolidarea relaţiilor comerciale şi economice dintre România şi Kazahstan, mai ales în contextul celui mai mare proiect de infrastructură din istoria recentă – Noul Drum al Mătăsii. Grupul Grampet este astăzi cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi Europa de Sud-Est. În septembrie am devenit una dintre primele companii europene care a aderat la Ruta de Transport Internațională Trans-Caspică, un proiect în care Kazahstan se numără printre țările inițiatoare.
Vreau să mulțumesc pe această cale Excelenței Sale domnul DAULET BATRASHEV, Ambasadorul Republicii Kazahstan în România - ajutorul Domniei Sale pe tot parcursul procesului de aderare a fost prețios și tot dânsul m-a ajutat sa descopăr leopardul zăpezii și războinicul de aur. Participarea noastră în acest parteneriat strategic – un parteneriat istoric pentru cele două țări, consider eu - ne onorează şi ne obligă, în același timp. Încă din prima zi, ne-am asumat cu toată responsabilitatea obligațiile ce ne revin.
Pregătim în acest moment primele transporturi de marfă care vor pleca din China prin Middle Corridor pentru a traversa România, Serbia și alte țări în drumul lor către Europa de Vest. În același timp, ne consolidăm operațiunile în regiunea Europei de Sud-Est. Operăm deja România, Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova, Slovacia, Croația, Austria, Germania, Serbia și Grecia. Totodată, analizăm extinderea în alte șapte țări. Putem conecta, deci, Oceanul Pacific de Oceanul Atlantic, așa cum ne propuneam în urmă cu 20 de ani.
Un salt uriaș pentru Grampet Group-România
Ne dorim ca, alături de partenerii noștri, să optimizăm și să dezvoltăm transportul intermodal dintre Europa și Asia, prin intermediul reţelei noastre de operatori. Şi, nu în ultimul rând, să consolidăm rolul României pe harta transportului feroviar de marfă. Țara noastră poate avea un rol strategic, devenind o adevarată Poartă de Est pentru Orientul Apropiat și Orientul Îndepărtat către Europa. Am speranţa că discuţiile din cadrul acestui forum economic vor identifica oportunităţi reale de colaborare, care să pună bazele unor parteneriate constructive, pe termen lung și, la plecare, să putem raporta războinicului de aur că vom contribui cu proiectele noastre la creșterea conectivității celei mai mari țări fără ieșire la o mare deschisă - Kazakhstan, a încheiat omul de afaceri român.
”Un pas mic pentru mine, un salt uriaș pentru Grampet Group-România”, a comentat Gruia Stoica, pe pagina sa de Facebook participarea la importantul forum de afaceri. Sunt onorat să aduc România mai aproape de China, motor al creșterii economice mondiale, a continuat el, exprimându-și, totodată, încrederea că Grampet va anunța, curând primul transport de marfă din China spre Europa de Vest, o premieră pentru România. Asta în condițiile în care, după cum însuși declara într-un recent interviu, ”în România este mai ușor să produci un pilot de avion decât un mecanic de locomotivă”. În același cadru, fondatorul Grampet aprecia că lipsa personalului calificat și a investițiilor în infrastructură reprezintă cele mai importante probleme care lovesc industria feroviară din țara noastră.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.