Săptămâna trecută, cu iarna se apropie cu pași repezi, mai mult de jumătate din cele 53 de țări din Regiunea Europeană a OMS au raportat o creștere semnificativă a ratelor de infectare cu COVID-19 la toate grupele de vârstă. În timp ce cazurile noi au crescut cu 18% în regiune, celelalte 5 regiuni ale OMS au raportat o scădere.
Acest lucru a declanșat răspunsuri din partea autorităților naționale și locale din regiune. Un total de 45 de țări și teritorii au recomandat ca școlile să rămână deschise;7 țări au optat pentru închiderea totală sau parțială a școlilor, fie la nivel național, fie subnațional; și 2 țări au recomandat învățământ la distanță.
”Dacă și când sunt impuse restricții pentru a reduce sau controla transmiterea, școlile ar trebui să fie ultimele locuri în care își închid ușile și primele care se redeschid cu măsuri adecvate de prevenire a infecțiilor”.
Întreruperea educației copiilor ar trebui să fie o ultimă soluție
„Închiderile școlilor de anul trecut, care au perturbat educația a milioane de copii și adolescenți, au făcut mai mult rău decât bine, în special bunăstării mentale și sociale a copiilor. Nu putem repeta aceleași greșeli”, spune Dr. Hans Henri P. Kluge, Director Regional OMS pentru Europa.
În loc să închidă instituțiile de învățământ, OMS recomandă o abordare a întregii societăți pentru reducerea transmiterii printr-o gamă largă de măsuri, în funcție de nivelul de transmitere, în locurile în care aceasta are loc.
Aceasta include mediile de școlarizare, în care distanțarea fizică, curățarea frecventă a mâinilor, purtarea măștilor, asigurarea unei ventilații adecvate în sălile de clasă și creșterea accesului la teste sunt importante, în special în mediile cu prevalență ridicată.
„Pentru a reduce impactul COVID-19 în următoarele luni, este vital ca deciziile guvernelor și ale publicului să se bazeze pe date și dovezi, cu înțelegerea că situația epidemiologică se poate schimba și că comportamentul nostru trebuie să se schimbe odată cu aceasta.
Știința trebuie să învingă politica, iar interesele pe termen lung ale copiilor trebuie să rămână o prioritate – mai ales acum că un număr de țări înregistrează o creștere a transmiterii. Avem instrumente mai eficiente pentru a aborda această creștere decât închiderea școlilor”, adaugă dr. Kluge.
Acest lucru este repetat de Julie Green, un director care lucrează cu copiii cu vârste cuprinse între 4 și 11 ani la Școala Primară Baxenden St John’s Church of England din Lancashire, Regatul Unit.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.