Potrivit lui Ionuț Diaconeasa, consilier în cadrul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), producătorii români ar putea beneficia de o mai bună promovare și valorificare a specialităților tradiționale prin intermediul unei cooperative. Astfel, prin înscrierea într-o astfel de organizație, aceștia ar putea să obțină prețuri corecte pentru produsele lor, beneficiind atât ei cât și consumatorii.
"Un exemplu în acest sens este şi proiectul Cooperativei Agricole Caprirom Sud Muntenia din Dâmboviţa care organizează târguri de produse tradiţionale în diferite pieţe şi zone din Bucureşti, dar şi din ţară, iar producătorii îşi pot face astfel cunoscute bunătăţile locale. Asociaţia a debutat pe 1 decembrie 2023 cu un eveniment organizat în Parcul Tudor Arghezi din sectorul 4 al Capitalei şi a continuat cu alte patru evenimente care au avut loc în curtea Ministerului Agriculturii şi în alte locaţii din Bucureşti.
Cu sprijinul unei cooperative producătorii beneficiază de confortul valorificării la preţul corect, prin vânzarea directă de la fermă către consumator. Genul acesta de proiecte sunt binevenite, iar în prezent există solicitări pentru organizarea unor astfel de evenimente atât din partea fermierilor cât şi din partea autorităţilor locale şi a cumpărătorilor", a declarat, sâmbătă, pentru Agerpres consilierul MADR.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.