Publicitate
Un proiect legislativ propune mai multe măsuri care să-i responsabilizele pe participanții la trafic și care, pe termen lung, să determine o scădere a numărului de accidente în România.
În expunerea de motive se spune că România este pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește rată de mortalitate pe drumurile publice (85 de desele la 1 milion de locuitori).
Poliția Română raportează că prin, sunt: viteză, traversarea neregulamentară a pietonilor, abateri ale bicicliștilor, neacordarea de prioritate, depășirea neregulamentară sau conducerea sub influență alcoolului.
Tot în expunerea de motive se mai spune că că o parte dintre conducătorii auto nu își însușesc o conduită preventivă în trafic și nu dispun de o serie de informații esențiale în vederea formării unor deprinderi menite să gestioneze optim situațiile de risc din trafic.
"Cifrele economice ale dezastrelor din trafic sunt uriașe. Conform Buletinului Siguranței Rutiere pentru anul 2020, în urmă accidentelor rutiere produse pe teritoriul României, au fost plătite despăgubiri brute în valoare totală de 3.181.026.059 de lei prin intermediul firmelor de asigurări, 79% din această suma fiind plătită pentru daune materiale, iar 21% reprezintă despăgubiri pentru vătămări corporale", se arată în proiectul de lege.
Citește și: AMENZI pe bandă rulantă din cauza ITP-urilor
Cursurile de conducere defensivă și de prim ajutor, obligatorii la examenul de șofer
Așadar, în noua propunere de modificare a Codului Rutier se spune că vor fi necesare două cursuri obligatorii în vederea obținerii permisului de conducere sau a restituirii acestuia după o sancțiune complementară dispusă de organele competențe, respectiv cursul de conducere defensivă și cursul practic de prim ajutor.
1. Cursul de conducere defensivă reprezintă cursul teoretic și practic prin care conducătorii auto și candidații pentru obținerea permisului de conducere auto învață să constientizele și să identifice riscul pe care îl implică circulația pe drumurile publice, se informează cu privire la comportamentul vehiculelor în situații critice și cu privire la modul corect de a reacționa în vederea ieșirii din aceste situații, învață să adopte o atitudine defensivă menită să prevină apariția conflictelor sau a situațiilor limita în timpul conducerii autovehiculelor pe drumurile publice.
2. Cursul practic de prim ajutor în cazul accidentelor rutiere reprezintă pregătirea specială a conducătorilor auto și a candidaților pentru obținerea permisului de conducere auto în dobândirea competențelor privind aplicarea măsurilor de prim ajutor în cazul accidentelor rutiere, înainte de intervenția cadrelor medicale.
Așadar, cei care vor dori să obțină permisul de șofer vor trebui înainte de examen să urmeze șu cele două cursuri care devin de acum obligatorii.
Noua modificare legislativă prevede că cele două cursuri vor urma să fie integrate în pachetele de servicii ale școlilor de șoferi.
Proiectul legislativ a trecut tacit de Senat și va fi supus la vot în Camera Deputaților.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.