Obligativitatea care va duce la un val de scumpiri

Mara Ivan |
Data actualizării: | Data publicării:
Costuri suplimentare, timp mai mult...
Costuri suplimentare, timp mai mult...

Marea Britanie solicită prezentarea unui paşaport valabil pentru toţi românii care intră pe teritoriul său, iar obligativitatea prezentării acestuia va aduce un nou val de scumpiri, în contextul în care 75% dintre şoferii de tir nu au acest document, atenţionează reprezentanţii unei companii de transport de mărfuri, într-un comunicat transmis, vineri, AGERPRES.

"Faptul că trei din patru şoferi de tir sau camion nu au paşaport se traduce în întârzieri de livrare şi preluare marfă din Marea Britanie pentru că nu mai sunt atât de mulţi transportatori disponibili. Se vor trimite doar mărfurile care sunt urgente, importante, dar şi cele pentru care se va plăti mai mult decât costul uzual. La final, toată această situaţie va genera preţuri mai mari la produsele finale. Un alt efect la nivel de industrie este că transportul către Marea Britanie va deveni un fel de nişă. Exceptând condiţia obligatorie pentru şoferi de a deţine paşaport, transportatorii trebuie să se asigure că aceştia sunt pregătiţi şi instruiţi în ceea ce priveşte efectuarea operaţiunilor vamale. Un alt cost crescut cu transporturile care se va reflecta către consumatorul final şi, implicit, în inflaţie. Unii dintre transportatorii care aveau rute pe Marea Britanie se vor reorienta către alte ţări, ceea ce va duce la un surplus de camioane pe acele state. Efectul va fi cel de scădere a preţurilor de transport pe relaţiile respective", a declarat Octavian Blăjan, CEO Euro Team GB Spedition.

Datele existente la momentul actual arată că, în România, sunt aproape 1,2 milioane de şoferi de camion şi tir care transportă mărfuri din şi înspre ţară, iar dintre aceştia o bună parte lucrau pe ruta România - Marea Britanie. Potrivit unui sondaj realizat printre cei o mie de subcontractori şi parteneri al Euro Team GB Spedition, trei sferturi (75%) dintre şoferi nu au paşaport.

Citește și Inflația în zona euro a ajuns la cel ridicat nivel din ultimii 13 ani

"Această situaţie generează probleme suplimentare pentru transportatori. Iar aici facem referire la situaţia actuală pentru care industria transportatorilor protestează: impozitarea diurnelor şi nu numai. În cazul unor piese auto pentru maşinile produse în Marea Britanie costul va fi crescut şi cu 5 - 10%, iar acest cost se va reflecta în preţul de achiziţie al maşinii. În plus, termenul de livrare al respectivului autoturism va fi întârziat şi el cu câteva săptămâni, poate chiar luni, având în vedere că, deja, statul de peste Canalul Mânecii se confruntă cu o criză a şoferilor de tir şi are nevoie de peste 100.000 de angajaţi în acest domeniu. Pentru a nu-şi pierde nici comenzile şi nici angajaţii, companiile de expedieri mărfuri vor trebui să-şi reruteze şoferii fără paşaport pe rute intracomunitare, unde actul nu este necesar, sau să le impună să-şi facă paşaport în regim de urgenţă", se arată în comunicatul citat.

Reprezentanţii companiei de transport mărfuri susţin că achizitorii ce au furnizori de materie primă în Marea Britanie vor fi nevoiţi să îşi prioritizeze preluările/transporturile în funcţie de această resursă devenită factor major: camion disponibil. Cele mai multe mărfuri care vin şi pleacă spre Marea Britanie fac parte din categorii, precum: piese auto, containere, cafea, scule şi unelte, electrocasnice şi mobilă.

Compania Euro Team GB Spedition a fost înfiinţată în anul 2015 şi se ocupă cu transportul de mărfuri, în Europa, dar cu preponderenţă în Marea Britanie. În prezent are la activ peste 3.000 de clienţi anual şi aproape 1.000 de subcontractori şi parteneri. Pentru acest an, oficialii companiei estimează o cifră de afaceri de 12 milioane de euro. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 469111.38RON
1 ETH = 15983.40RON
1 LTC = 425.14RON
1 XRP = 6.56RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17306.560.02%
BET-BK3218.71-0.09%
BET-EF930.340.11%
BET-FI60571.00-0.15%
BET-NG1222.550.24%
BET-TR38168.670.02%
BET-TRN37099.550.02%
BET-XT1485.700.02%
BET-XT-TR3220.990.02%
BET-XT-TRN3137.420.02%
BETAeRO919.96-0.20%
BETPlus2561.020.03%
RTL38350.970.12%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel