Potrivit Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 15/2024, băncile sunt acum obligate să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor clienților lor în dificultate. Aceste măsuri de restructurare ar trebui să fie personalizate, ținând cont de situația financiară a consumatorilor și ar putea include refinanțarea, amânarea sau suspendarea plății ratelor, schimbarea ratei dobânzii, conversia valutară sau chiar iertarea parțială a datoriei.
Aceste schimbări legislative ar putea avea un impact semnificativ asupra Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB), care ar putea deveni un jucător cheie în rezolvarea conflictelor dintre clienți și bănci. Acesta ar putea vedea o creștere a numărului de soluționări amiabile, atât pentru creditele aflate în pericol de executare silită, cât și pentru cele deja în executare.
Această inițiativă oferă o rază de speranță pentru cei care se confruntă cu dificultăți financiare, oferindu-le șansa de a-și reorganiza datoriile și de a evita consecințele severe ale executării silite. Este un pas semnificativ către o relație mai echilibrată între consumatori și instituțiile financiare, cu accentul pus pe protecția și sprijinirea celor mai vulnerabili în fața dificultăților economice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.