Oamenii se aşteaptă la ce e mai rău. Spun că vor renunţa la alte cheltuieli pentru a avea bani pentru mâncare

DCBusiness Team |
Data publicării:
Foto: Pexels.com
Foto: Pexels.com

Potrivit unui studiu, consumatorii din întreaga lume se așteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele șase luni și intenționează să-și reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraș.

Consumatorii din întreaga lume se confruntă cu creșterea prețurilor, peste 75% dintre respondenții la sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC așteptându-se, în următoarele șase luni, la cheltuieli similare sau mai mari față de nivelul actual pentru majoritatea categoriilor. De remarcat că aproape jumătate dintre consumatori (47%) estimează costuri mai mari pentru alimente, iar mulți au în vedere reducerea cheltuielilor pentru bunuri de lux/premium (37% dintre respondenți), mese în oraș (34%), artă, cultură și sport (30%) și modă (25%).

”Reziliența consumatorilor a fost pusă la încercare în ultimii doi ani din cauza  întreruperilor în lanțului de aprovizionare și restricțiilor. Deși entuziasmul pentru consum revenise după ridicarea acestora, creșterea inflației și a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli și comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se așteaptă la noi creșteri de prețuri și caută modalități să-și adapteze preferințele de cumpărare pentru a face față noului context, fără însă a renunța la factori precum cea mai bună experiență de cumpărare sau mărcile preferate. În același timp, retailerii și producătorii trebuie să facă față atât cerințelor din partea consumatorilor, cât și propriilor presiuni legate de inflație și de lanțul de aprovizionare. Companiile care pot gestiona multiplele perturbări, menținându-și focusul pe clienți, vor fi în cea mai bună poziție pentru a ieși câștigătoare din acest context dificil”, a declarat Ruxandra Târlescu, Partener și Lider pentru Retail în cadrul PwC România.

 

Creșterea prețurilor și lipsa anumitor produse din stoc, afectează experiența de cumpărare

 

Creșterea prețurilor la produsele alimentare a fost cea mai răspândită problemă legată de experiența de cumpărare, menționată atât de consumatorii care fac cumpărături în magazine (65%), cât și de cei care cumpără online (56%). Mai mult de jumătate dintre consumatorii intervievați, 57%, au declarat că se confruntă aproape întotdeauna sau frecvent cu creșterea prețurilor la alimente.

Problemele legate de lanțul de aprovizionare au fost, de asemenea, considerate ca afectând experiența de cumpărare, în special imposibilitatea de a cumpăra un produs din cauza lipsei de stoc (43% - online, 37% - în magazin). Consumatorii menționează, de asemenea, termene de livrare mai lungi pentru cumpărăturile online (42%) și cozi mai lungi sau magazine mai aglomerate (36%).

În cazul consumatorilor care se confruntă cu probleme legate de lanțul de aprovizionare, cum ar fi lipsa de disponibilitate a produselor sau o livrare mai târzie decât se așteptau, mulți spun că nu ezită să facă o schimbare. Mai mult de o treime, 37%, spun că ar merge la alți comercianți pentru a-și satisface nevoile sau, dacă sunt cumpărători în magazin, ar trece la comerțul online.  Aproape o treime  dintre cumpărătorii online spun că ar da o șansă magazinelor offline pentru a răspunde mai bine nevoilor lor, iar 40% ar folosi site-uri de comparație pentru a verifica disponibilitatea produselor.

Incertitudinile la nivel mondial și problemele legate de lanțul de aprovizionare îi determină, de asemenea, pe mulți consumatori să se orienteze mai mult către piețele lor naționale.  Opt din zece respondenți și-au exprimat dorința de a plăti un preț mai mare decât media pentru produse fabricate la nivel local sau național.

 

Tendințele de consum din timpul pandemiei au devenit obiceiuri

 

Consumatorii și-au schimbat stilul de viață și obiceiurile de cumpărare ca urmare a pandemiei COVID și se pare că multe dintre aceste obiceiuri s-au înrădăcinat și chiar se vor consolida în următoarele șase luni.

Din cauza pandemiei, 63% dintre consumatorii chestionați au declarat că au crescut deja numărul de cumpărături online, în timp ce 42% au redus cumpărăturile în magazinele fizice. Jumătate dintre respondenți gătesc mai mult acasă și 50% au crescut activitățile de recreere acasă.

Privind în viitor, acești consumatori se așteaptă să facă și mai mult din același lucru:

- 50% se așteaptă să facă mai multe cumpărături online - acest procent este mai ridicat în rândul milenialilor (58%) și al Generației Z (57%) și mai scăzut în rândul baby boomerilor (32%) și al Generației X (42%).

- 46% intenționează să gătească mai mult acasă.

- 41% vor face mai multe activități de recreere acasă.

- 41% vor cumpăra mai mult de la comercianții cu amănuntul care oferă livrare/colectare eficientă.

- 22% vor face mai puține cumpărături în magazinele fizice;

- doar 33% vor crește cumpărăturile în magazine.

 

Sustenabilitatea (ESG), alături de securitatea datelor, influențează puternic încrederea în marcă

 

Pentru aproximativ jumătate dintre consumatorii intervievați, acțiunile unei companii legate de factorii de mediu, sociali și de guvernanță (ESG) influențează adesea sau întotdeauna încrederea lor în marcă sau probabilitatea de a o recomanda altora.  În ceea ce privește influențarea deciziei de cumpărare, factorii de guvernanță (41%) și sociali (40%) depășesc angajamentul de mediu al unei companii (30%).  Sustenabilitatea are o pondere mai mare pentru generația Z și tinerii mileniali intervievați, și mai mică pentru generația X și baby-boomeri.

Cei mai importanți factori identificați pentru stimularea încrederii în marcă sunt cei legați de securitatea datelor și ai experienței clienților. Protejarea datelor personale se află pe primul loc în ceea ce privește impactul asupra încrederii în marcă, fiind menționată de 58% dintre respondenți, în creștere de 11 puncte în ultimele șase luni.  "Îmi satisface întotdeauna așteptările" și "oferă servicii excepționale pentru clienți" au fost, de asemenea, foarte bine cotate de peste jumătate dintre respondenți (53% și, respectiv, 52%).

În cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey 2022 au fost intervievați 9.069 de consumatori din 25 de state la nivel mondial.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470466.86RON
1 ETH = 15923.10RON
1 LTC = 480.76RON
1 XRP = 7.55RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel