Producătorii din acest sector vin cu o serie de inovații pentru a reduce consumul de apă și de energie al mașinilor de spălat vase și al frigiderelor lor. Toate aparatele sunt afectate de aceste inovații.
Efectele introducerii, în urmă cu doi ani, a unei noi etichete energetice, mai exigente, care a înlocuit obscurul A +++, A ++ etc. cu litere de la A la F, mai ușor de citit de către consumatori, se fac acum simțite. Obiectivul de a încuraja inovarea a fost atins.
Consumatori foarte îngrijorați
Segment cu segment, produse capabile să afișeze un A ajung acum pe toate rafturile. Iar subiectul devine tot mai important pentru consumatorii francezi. Pentru că, așa cum arată un sondaj realizat de Gifam, asociația franceză a producătorilor de electrocasnice, dacă prețul rămâne criteriul esențial în alegerea unui aparat în această perioadă inflaționistă, consumul de energie ocupă locul al treilea.
O altă pârghie pentru inovația ecologică este obligația ca toate mașinile de spălat noi să fie echipate cu un filtru din microfibre de plastic începând cu 1 ianuarie 2025. Subiectul rămâne complex, iar producătorii propun soluții care nu sunt standardizate.
Filtre ce pot fi montate chiar și aparate care au câțiva ani vechime. La sfârșitul lunii august, Samsung, care colaborează cu marca de îmbrăcăminte outdoor Patagonia, va lansa un filtru extern de microplastic în stare să capteze până la 98% din rebuturi. Anunțat la un preț de vânzare cu amănuntul de 149 de euro, acesta este compatibil cu mașinile de spălat de la alte mărci.
"Consumatorii sunt tot mai preocupați de mediu, de durabilitatea produselor și de eficiența energetică", spune Matthieu Lanier, șeful diviziei de electrocasnice de la Samsung Franța.
Acțiunile care au un efect pozitiv asupra mediului îmbracă o mare varietate de forme. Tehnologia SaveWater de la Beko, de exemplu, reutilizează apa curată de la ultimul ciclu pentru spălarea aparatelor electrocasnice.
"În domeniul refrigerării, se lucrează în continuare la materiale noi, mai reciclabile. Compartimentele cu higrometrie adaptată la diferitele tipuri de produse proaspete îmbunătățesc durata de depozitare și, prin urmare, contribuie la combaterea risipei alimentare", notează Laurent Cours, director de statistică și cercetare la Gifam.
Whirlpool a lansat, la rândul său, o plită cu inducție CleanProtect, al cărei strat de acoperire poate fi curățat doar cu apă, fără produse de curățare, păstrându-și în același timp strălucirea.
Democratizare
Electrolux a ales altă variantă, regrupând aproximativ treizeci de produse sub denumirea EcoLine. Este vorba despre un frigider-congelator care se distinge prin căptușeala interioară realizată din plastic reciclat în proporție de 70%. Este un uscător de rufe cu tambur ce dispune de o pompă de căldură care economisește până la 68% din energie în comparație cu un model cu condensare.
"Această selecție de aparate este menită să crească. Se poziționată undeva în partea superioară a gamei. Dar lucrăm la democratizarea ei și va ajunge în gama medie", notează Anne Martel, director general al Electrolux Franța.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.