Primăria Capitalei a finalizat astăzi recepţia la parcarea Park & Ride de pe Șoseaua Pantelimon, a anunţat primarul general, Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă. Parcarea are o capacitate de circa 500 de locuri, dispuse pe 3 etaje, iar la parter este amenajat un terminal STB unde să întoarcă tramvaiul, să vină microbuzele şi autobuzele. Parcarea de va deschide în câteva zile.
Parcarea park&ride şi terminalul de transport public din Pantelimon sunt gata de toamna trecută, dar nu au fost inaugurată deoarece construcţia nu era încă racordată la reţeaua electrică, lucrările fiind finalizate la finalul lui 2021.
În ceea ce privința proiectelor autorităţii locale în domeniul semaforizării inteligente, Nicușor Dan a arătat că o primă etapă o reprezintă modernizarea şi integrarea în sistemul de management al traficului a semafoarelor de pe 5 mari axe de circulaţie. Primarul Capitalei a menţionat că a fost încheiată consultarea de piaţă pentru continuarea proiectului "Modernizarea şi extinderea Sistemului de semaforizare inteligentă - Managementul Traficului Bucureşti-Ilfov - (BTMS)".
"Pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru întreaga reţea de semaforizare am încheiat consultarea de piaţă şi vom ieşi în achiziţie în cel mult două săptămâni. Consultarea de piaţă s-a încheiat vineri. O să lucrăm în mai multe etape şi fiecare din lucrările de execuţie în teren se bazează pe etape ale studiului de fezabilitate", a precizat Nicuşor Dan.
Mai multe etape
Edilul general a explicat că, într-o primă etapă, se va asigura semaforizarea pe cinci radiale care să asigure legătura dintre Piaţa Unirii şi: Şoseaua Colentina, Bulevardul Theodor Pallady, Şoseaua Alexandriei, Bulevardul Iuliu Maniu, Şoseaua Bucureşti-Târgovişte.
"În prima etapă, în colaborare cu primăriile de sector, o să conectăm şi o să adăugăm intersecţii noi pe cinci radiale. De exemplu, cea din Sectorul 1 este Calea Griviţei - Bucureşti-Târgovişte; cea din Sectorul 6 este Iuliu Maniu. În prima etapă o să reconfigurăm, dacă e nevoie, 80 de intersecţii şi o să adăugăm încă câteva, pentru a avea fluxuri pe aceste ieşiri din Bucureşti, pentru că degeaba ai pe Iuliu Maniu 10 intersecţii care sunt semaforizate şi conectate la sistemul centralizat, dacă ai trei intersecţii care nu sunt semaforizate, unde sunt treceri de pietoni, asta îţi distruge tot fluxul pe care poţi să îl ai", a spus el.
Citește și Nicuşor Dan se laudă cu Arena Naţională. Calculul dezastrului
În a doua etapă, se va asigura modernizarea tehnologică a 260 de intersecţii deja integrate în sistemul centralizat; în a treia etapă - conectarea altor 225 de intersecţii la BTMS; iar în etapa a patra - extinderea la aproximativ 800 de intersecţii.
Nicuşor Dan a reamintit că alături de primăriile de sector a solicitat recent finanţare din PNRR pentru studiul de fezabilitate şi pentru cele cinci radiale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.