O nouă criză de aprovizionare? Ikea și Electrolux analizează variante de lucru

DCBusiness Team |
Data publicării:
Navă cargo Maersk
Navă cargo Maersk

Electrolux a înființat un grup de lucru pentru a găsi rute alternative sau pentru a identifica livrările prioritare, iar Inter IKEA a avertizat cu privire la posibile penurii de produse, în timp ce companiile se străduiesc să evite întreruperile cauzate de atacurile asupra navelor din Marea Roșie, scrie Reuters.

Cel mai mare producător de electrocasnice din lume este cea mai recentă companie care a luat măsuri după ce recentele atacuri ale grupului militant yemenit Houthi, aliat cu Iranul, asupra navelor au forțat companii maritime importante, inclusiv Maersk, să schimbe ruta în jurul Capului Bunei Speranțe pentru a evita Canalul Suez.

Electrolux a declarat luni târziu că ia în considerare măsurile, dar în prezent estimează că impactul asupra livrărilor va fi limitat. Grupul suedez a colaborat cu companii de transport maritim precum Maersk și CMA.

Într-o declarație de marți, Inter IKEA a declarat că analizează opțiuni de transport alternative la canal, o rută cheie pentru producătorul de mobilă ieftină.

"Situația din Canalul Suez va duce la întârzieri și poate cauza constrângeri de disponibilitate pentru anumite produse IKEA", a spus aceasta.

Canalul Suez, cea mai scurtă rută de transport maritim între Europa și Asia, reprezintă aproximativ 12% din traficul maritim mondial.

Secretarul Apărării, Lloyd Austin, a declarat marți că Statele Unite conduc o operațiune multinațională pentru a proteja comerțul în Marea Roșie.

Atacurile au stârnit amintiri din 2021, când nava de containere Ever Given a eșuat în canal, blocând timp de șase zile zeci de nave de containere care transportau produse de la telefoane mobile la articole de designer.

Episodul a agravat tensiunile de aprovizionare cauzate de pandemia de coronavirus, întârziind cu luni de zile livrările de bunuri și făcând ca tarifele de transport să crească vertiginos.

În prezent, având la dispoziție mai multe capacități de transport maritim de containere, analiștii și experții nu văd o criză atât de gravă, dar se așteaptă la o creștere a tarifelor de transport.

Un milion de dolari în plus

Călătoria mai lungă va costa până la 1 milion de dolari în plus în combustibil pentru fiecare călătorie dus-întors între Asia și Europa de Nord, potrivit estimărilor platformei de transport de marfă Xeneta.

Comercianții cu amănuntul și producătorii vor transfera probabil costurile mai mari asupra consumatorilor, ceea ce ar putea stimula inflația în timpul unei crize prelungite a costului vieții.

"Acesta este un cost care, în cele din urmă, va fi transferat asupra consumatorilor care cumpără bunurile", a declarat Peter Sand, analist șef la Xeneta.

Întârzierile în ceea ce privește livrările nu vor afecta cumpărăturile de sărbătorile de Crăciun, dar există potențialul ca magazinele să rămână fără stocuri până în februarie dacă întârzierile continuă, a declarat marți, într-o notă, firma de cercetare a lanțului de aprovizionare Project44.

"După sezonul de vârf al cumpărăturilor prin sărbători, este posibil ca stocurile să fie epuizate", a spus aceasta.

Călătoria prin sudul Africii va adăuga aproximativ 10 zile la o călătorie din Asia către Europa de Nord și estul Mediteranei, au declarat experții. În mod normal, este nevoie de aproximativ 27 de zile pentru a naviga de la Shanghai, în China, la portul olandez Rotterdam.

Luni, compania americană de îngrășăminte Mosaic a declarat că a redirecționat câteva transporturi cu destinația SUA în jurul Capului Bunei Speranțe.

Gigantul lactatelor Danone a declarat că majoritatea transporturilor sale au fost deviate, ceea ce a dus la creșterea timpului de tranzit. În cazul în care situația va continua peste două-trei luni, grupul va activa planuri de atenuare, inclusiv prin utilizarea unor rute alternative pe cale maritimă sau rutieră, acolo unde este posibil, a declarat un purtător de cuvânt.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 470414.82RON
1 ETH = 16082.23RON
1 LTC = 494.75RON
1 XRP = 7.43RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel