Industria auto va trebui să reducă la jumătate greutatea bateriilor vehiculelor electrice în următorii zece ani dacă dorește ca electrificarea să aibă sens din punctul de vedere al protecției mediului înconjurător, a declarat directorul executiv al contructorului Stellantis.
Vorbind la o conferință de resort, omul a afaceri a amintit că pentru fabricarea unei baterii care să asigure vehiculului electric o autonomie „decentă” de 400 de kilometri se utilizează aproximativ 500 kg de materii prime suplimentare.
„Din punct de vedere al protecției mediului (…) este lucru este lipsit de sens”, a adăugat Tavares, în opinia căruia industria auto trebuie să găsească calea de rezolvare a problemei densității energetice a celulei folosind noile chimii ale bateriilor.
"Eu cred că aceasta este calea. Cred că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%, reducând astfel la jumătate utilizarea de materii prime suplimentare în comparație cu un vehicul convențional", a continuat CEO-ul Stellantis.
El a adăugat că această dezvoltare ar ajuta la rezolvarea problemei deficitului de litiu, unul dintre metalele cheie în cea mai răspândită tehnologie a bateriilor de astăzi.
Stellantis a organizat al doilea său „Forum anual pentru libertatea mobilității”, creat după decizia producătorului de automobile de a părăsi Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (Acea). la sfârșitul anului 2022.
Obiectivul forumului este de a organiza o dezbatere între diferitele părți interesate să discute, să analizeze, să traseze linii de dezvoltare în privința tendințelelor de mobilitate și impactul acestora asupra încălzirii globale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.