O nouă bătaie de cap pentru industria auto - greutatea bateriilor

Simona Haiduc |
Data publicării:
Carlos Tavares, șeful Stellantis / FOTO: Wikipedia
Carlos Tavares, șeful Stellantis / FOTO: Wikipedia

Aspect semnalat de directorul executiv al grupului Stellantis, Carlos Tavares.

Industria auto va trebui să reducă la jumătate greutatea bateriilor vehiculelor electrice în următorii zece ani dacă dorește ca electrificarea să aibă sens din punctul de vedere al protecției mediului înconjurător, a declarat directorul executiv al contructorului Stellantis.

Vorbind la o conferință de resort, omul a afaceri a amintit că pentru fabricarea unei baterii care să asigure vehiculului electric o autonomie „decentă” de 400 de kilometri se utilizează aproximativ 500 kg de materii prime suplimentare.

„Din punct de vedere al protecției mediului (…) este lucru este lipsit de sens”, a adăugat Tavares, în opinia căruia industria auto trebuie să găsească calea de rezolvare a problemei densității energetice a celulei folosind noile chimii ale bateriilor.

"Eu cred că aceasta este calea. Cred că în următorul deceniu vom putea reduce greutatea acumulatorului cu 50%, reducând astfel la jumătate utilizarea de materii prime suplimentare în comparație cu un vehicul convențional", a continuat CEO-ul Stellantis.

El a adăugat că această dezvoltare ar ajuta la rezolvarea problemei deficitului de litiu, unul dintre metalele cheie în cea mai răspândită tehnologie a bateriilor de astăzi.

Stellantis a organizat al doilea său „Forum anual pentru libertatea mobilității”, creat după decizia producătorului de automobile de a părăsi Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (Acea). la sfârșitul anului 2022.

Obiectivul forumului este de a organiza o dezbatere între diferitele părți interesate să discute, să analizeze, să traseze linii de dezvoltare în privința tendințelelor de mobilitate și impactul acestora asupra încălzirii globale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 457743.57RON
1 ETH = 15588.16RON
1 LTC = 419.37RON
1 XRP = 5.24RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17305.060.65%
BET-BK3220.800.38%
BET-EF929.300.69%
BET-FI60187.27-0.17%
BET-NG1218.840.85%
BET-TR38165.980.65%
BET-TRN37096.890.65%
BET-XT1484.470.53%
BET-XT-TR3218.370.53%
BET-XT-TRN3134.870.53%
BETAeRO922.84-0.35%
BETPlus2560.580.64%
RTL38316.410.71%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel