Din această sumă, 202.000.000 de euro se datorează direct creșterii prețului la combustibilul folosit de către cea mai mare companie aviatică germană.
Pierderile sunt cu atât mai spectaculoase cu cât, între timp, a dispărut pe piață Air Berlin, intrată în insolvență, un competitor major pentru Lufthansa pe piața internă germană. În 2018, pentru primul trimestru, Lufthansa raportase profit de 52.000.000 de euro.
Citește și: Bătălia giganţilor. Cine a câştigat titlul de cel mai mare operator aerian din Europa
De altfel , prețul carburanților și surplusul capacității de transport afectează mai toate companiile europene din domeniu, în ultima vreme mai mulți operatori intrând în faliment: Wow Air (Islanda), Flybmi (Marea Britanie), Germania (Germania), Cobalt (Cipru) ș.a. Închiderea acestor companii a fost accelerată de faptul că, în mod tradițional, primul trimestru al anului este o perioadă mai puțin fastă pentru transportul aerian, la care s-au adăugat incertitudinile legate de Brexit care a făcut ca pasagerii să fie mai prudenți în ce privește rezervările pentru vacanța de vară.
Totuși, cei de la Lufthansa estimează că trimestrul II va aduce o echilibrare între cheltuieli și încasări, urmând ca ultimele două trimestre să ducă la un profit anual de 6,5-8%.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.