O linie de metrou este în construcție sub canalul Panama și urmează să lege, începând din 2028, capitala, aflată pe malul estic al căii interoceanice, de malul vestic, au explicat responsabili ai șantierului.
Tunelul, din care un prim kilometru din cei 4,5 a fost deja construit, trece la „65 de metri” sub calea navigabilă, a precizat în timpul unei vizite de presă Carlos Cedeño, directorul de proiecte al Metroului din Panama. „Suntem deja sub apele canalului Panama”, a subliniat el.
Inaugurat în 1914, canalul Panama leagă oceanul Pacific de Marea Caraibilor și, mai departe, de oceanul Atlantic. Pe aici trec aproximativ 5% din traficul maritim mondial și face obiectul unei dorințe de preluare a controlului de către președintele american Donald Trump.
Sud-coreeni și chinezi
Cu o lungime totală de 25 de kilometri, noua linie de metrou trebuie să conecteze, în 20 de minute, orașul Panama de orașul-dormitor Arraijan și să ajute la decongestionarea celor două poduri care traversează canalul. În prezent, acest traseu poate dura până la două ore.
Lucrările pentru această linie, a treia din aglomerația urbană, sunt realizate de un consorțiu de companii condus de gigantul sud-coreean Hyundai, construcția tunelului fiind asigurată de grupul chinez CRTG (China Railway Tunnel Group). Costul acestei linii, care va deservi 11 stații și va transporta zilnic aproximativ 160.000 de pasageri, este estimat la peste două miliarde de dolari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.