O eventuală ofertă lansată de Ferrovie dello Stato (FS) ar fi supusă unei serii de condiţii, inclusiv găsirea unui partener industrial, a precizat sursa.
Odată un jucător important în industria transportului aerian european, în ultimii ani Alitalia a avut de suferit de pe urma competiţiei trenurilor de mare viteză şi a transportatorilor low-cost, care au diminuat cota de piaţă şi profiturile transportorului aerian.
Alitalia a fost plasată sub administrare specială în mai anul trecut, după ce salariaţii au respins un plan de restructurare ce viza reducerea efectivelor şi salariilor.
Statul italian caută un cumpărător pentru Alitalia însă vânzarea companiei, care trebuia să se finalizeze în luna aprilie, a fost amânată din cauza alegerilor legislative din martie. Noul guvern de la Roma, formată din Liga (extrema dreapta) şi Mişcarea 5 stele (M5S, antisistem), anunţa săptămâna trecută că mai mulţi investitori privaţi sunt interesaţi de Alitalia dar nu a dezvăluit numele lor.
În data de 12 octombrie, compania Ferrovie dello Stato (FS) a anunţat că este interesată de Alitalia, ceea ce i-a dat acces la conturile contabile ale companiei aeriene.
Anterior, directorul general de la Ferrovie dello Stato, Gianfranco Battisti, declara luna trecută că ar fi multe sinergii între cele două companii, în special cu privire la tarife şi rute.
Autorităţile de la Roma au respins varianta naţionalizării Alitalia, însă soarta companiei este un subiect politic delicat şi orice restructurări dure solicitate de un investitor străin riscă să provoace ample proteste.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.