Acum, Air New Zealand a anunțat că și-a dezvoltat conceptul SkyNest în ultimii cinci ani și spune că este gata pentru momentul lansării care va avea loc în 2024.
Scaunele sunt înlocuite cu paturi cu saltele adevărate, plus perne și lenjerie de pat răcoritoare, și sunt amplasate în partea din spate a avionului, chiar în spatele cabinei premium economy. Dar, ca tot ceea ce are legătură cu zborul în zilele noastre, acest anunț conține o mulțime de ”note scrise cu litere mici”.
În primul rând, aceste locuri nu vor fi incluse în prețul unui bilet economic. SkyNests sunt un produs separat, paturi suprapuse pe trei niveluri, și pot fi rezervate doar în intervale de patru ore - timpul pe care compania l-a stabilit a fi necesar pentru a permite oaspeților două cicluri de somn (care sunt de obicei de aproximativ 90 de minute), cu timp suplimentar pentru a se relaxa și a se trezi, notează Bloomberg. Fiecare aeronavă care va fi dotată cu aceste capsule va avea șase astfel de "pătuțuri", care vor fi întoarse între "sesiuni" de către însoțitorii de bord care vor igieniza și înlocui lenjeria de pat în ferestre de curățare de 30 de minute.
Costul suplimentar al scaunului SkyNest lie-flat nu a fost încă stabilit, dar acesta va fi disponibil pentru oricine se află în clasa economy sau premium economy. Prețul va fi același indiferent de clasa biletului, deși Air New Zealand nu a decis încă dacă va fi fix sau dinamic, în funcție de cerere sau de momentul în care se va efectua zborul.
"Au fost 170.000 de ore de proiectare, evoluții constante ale unor dezvoltări mici și mari de design, ajustări inginerești pentru a ajunge acolo unde suntem", spune Leanne Geraghty, director general pentru clienți și vânzări al companiei aeriene, care spune că produsul final a reflectat o mulțime de păreri din partea clienților. "Aceștia nu s-au sfiit să ne spună care au fost punctele dificile, ce a funcționat bine și unde am putea îmbunătăți", explică ea. Următoarea fază de cercetare a clienților, adaugă ea, se va axa pe cât sunt oamenii dispuși să plătească pentru acest serviciu.
Un alt aspect important de luat în seamă este faptul că este posibil ca unii să nu se poată încadra la un loc în capsule. Air New Zealand are deja o opțiune de a întinde scaunele, numită SkyCouch, ceea ce permite pasagerilor să se întindă pe cele trei scaune ca ep o canapea sau pat împrovizat, ceea ce poate fi de interes pentru familii. Dar opțiunea aceasta poate fi rezervată și pentru un singur călător; rezervarea a trei locuri la clasa economică de la New York sau Chicago la Auckland costă la ora actuală aproximativ 3.000 de dolari, față de aproximativ 5.000 de dolari pentru un loc la clasa business.
Citește și: Cel mai scump avion privat din lume, este de fapt o vilă zburătoare
Spre deosebire de SkyCouch, SkyNest (capsula) nu va avea goluri supărătoare și cotiere ridicate între scaune - în plus, salteaua va fi mai groasă, deoarece este construită special pentru a servi drept pat. Dar îl veți putea folosi doar pentru a trage un pui de somn, având în vedere sesiunile de patru ore.
Compania aeriană nu a decis încă dacă se pot rezerva mai multe sesiuni succesive, dar există șanse ca cererea să nu permită acest lucru; pe configurațiile actuale ale aeronavelor Boeing 787-9 ale Air New Zealand, există 248 de locuri în cabinele premium economy și economy, așa că aproape tot atât de mulți pasageri ar trebui să se ”bată” pentru cele 18 locuri disponibile. (Pe baza dimensiunilor - paturile au o lungime de 2 metri și este probabil ca cele șase paturi supraetajate să înlocuiască aproximativ 12 sau mai multe locuri).
În timp ce călătorii care se întâmplă să aibă un rând numai pentru ei sunt bineveniți să folosească SkyCouch fără costuri suplimentare, Geraghty spune că SkyNests nu vor fi puse la dispoziție în mod gratuit dacă nu vor fi folosite. Fiecare pat este făcut pentru o singură persoană, fără limită de greutate, și, spre deosebire de SkyCouch, un părinte nu va putea împărți patul cu copilul său.
SkyNests va intra în funcțiune în 2024, pe aeronavele care deservesc rutele non-stop ultralungi ale Air New Zealand, cum ar fi Chicago sau New York - Auckland. Rutele directe din New York, începând din luna septembrie a acestui an, vor fi printre cele mai lungi zboruri din lume, având o durată de 17,5 ore. Zborurile de 15 ore din Chicago vor începe în octombrie.
Toate acestea fac parte dintr-o încercare de a stârni interesul de a face marea călătorie în Noua Zeelandă. Țara a rezistat mai mult timp decât aproape orice altă țară în ceea ce privește deschiderea granițelor din cauza pendemiei de COVID-19 și se adresează unor consumatori mai înstăriți și mai conștiincioși, în timp ce își regândește dependența de turismul de masă. Restabilirea transportului aerian - accesul convenabil și fiabil la zboruri - este una dintre cele mai mari provocări ale țării pentru a face acest lucru posibil.
De asemenea, transportatorul își revizuiește și dotările din cabină în ansamblu, de la business până la economy, cu modele mai ușoare, menite să reducă emisiile de carbon - gândiți-vă la tapițeria din țesătură în locul scaunelor din piele din partea din față a avionului sau la farfurii mai subțiri pentru servirea mesei. Poate că nu sunt upgrade-uri pline de farmec, dar ele reflectă realitatea climatului aviatic actual, în care reducerea costurilor (și, ceea ce este important, a consumului de combustibil) primează neapărat asupra tuturor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.